زیرساخت اشتغال در استان کرمانشاه ضعیف است

زیرساخت اشتغال در استان کرمانشاه ضعیف است

کرمانشاه  

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: اولویت استان کرمانشاه اشتغال است؛ اما مشکلات فراوانی در زمینه زیرساخت اشتغال وجود دارد.

بهزاد باباخانی با اشاره به اینکه پیش شرط تحقق یک برنامه، واقع بینی است اظهار کرد: 1.5 تا 1.6 منابع برای استانداری در نظر گرفته شده در حالی که سهم استانداری از اشتغال 3.5 درصد تعیین شده و این دو تناسبی با هم ندارند.
وی با بیان اینکه در توزیع بودجه، برای برخی بخش‌ها اعتبارات کمتر و برخی دیگر خوش‌بینانه برآورد شده است. عنوان کرد: تسهیلاتی در قالب فنی و اعتباری برای بخش‌های مختلف وجود دارد؛ اما چون بسته‌های اولویت‌دار توسط وزارتخانه‌ها ابلاغ می‌شود نمی‌توان این تسهیلات را براساس ظرفیت‌ها پرداخت کرد. به طور نمونه در بخش معدن ظرفیت خوبی در استان وجود دارد؛ اما در تبصره 18 اعتبار ندارد.
باباخانی با اشاره به اینکه 20 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه فنی و اعتباری استان کرمانشاه کم است، گفت: اولویت‌های متعددی در استان وجود دارد؛ اما اشتغال، اولویت اصلی است و برای تحقق آن زیرساخت‌های بخش تولید و اشتغال بسیار اهمیت دارد. وی افزود: در شهرستان‌ها مشکلات فراوانی در حوزه زیرساخت اشتغال وجود دارد که باید اعتبار مناسبی به آن تخصیص یابد. وی با تأکید بر تخصیص اعتبار برای تحقق شعار سال، کاهش محرومیت در استان و بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد: براساس قانون و تأکید رئیس جمهور 10 درصد اعتبارات باید به پروژه‌های دانش‌بنیان تخصیص یابد و با توجه به تشکیل ستادی در زمینه دانش‌بنیان، این اعتبار به این ستاد تخصیص می‌یابد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه