۳۰۰ روستای آذربایجان غربی تا پایان سال گازدار خواهد شد

۳۰۰ روستای آذربایجان غربی تا پایان سال گازدار خواهد شد

آذربایجان‌غربی  

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان تا پایان سال جاری از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد. علیرضا شیخی اظهار کرد: از مجموع ۲هزار و ۸۷۲ روستای آذربایجان غربی، بیش از ۲ هزار و ۲۳۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت است که گازرسانی به آن‌ها در اولویت قرار دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون گازرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی در دست اقدام است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، مشعل گاز ۳۰۰ روستا تا پایان سال روشن خواهد شد.
مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان ‌غربی افزود: همچنین گازرسانی به بیش از ۲۰۰ روستای این استان در مراحل پیمان‌گذاری قرار دارد که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ ضریب نفوذپذیری گاز در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به بالای ۹۰ درصد برسد.
شیخی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۴۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی از نعمت گار برخوردار است، اضافه کرد: ضریب نفوذپذیری گاز در روستاهای استان ۷۶ درصد بوده که طی دو سال آینده و اجرای طرح‌های گازرسانی، این میزان بالاتر خواهد رفت.
وی گفت: آذربایجان‌ غربی استانی کوهستانی و سردسیر است که تا یک دهه گذشته یکی از استان‌های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود؛ ولی اکنون به استانی به نسبت برخوردار تبدیل شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه