۴۰ هزار معلم جدید روانه مدارس کشور می‌شوند

۴۰ هزار معلم جدید روانه مدارس کشور می‌شوند

البرز  

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: امسال ۴۰ هزار معلم دانش‌آموخته این دانشگاه روانه مدارس کشور می‌شوند.


رضا صحرایی در آیین جشن دانش‌آموختگی ۸۰ دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان پردیس حکیم فردوسی فردیس استان البرز افزود: اکنون دانشگاه فرهنگیان ۹۴ هزار و ۵۰۰ دانشجومعلم دارد. وی بیان کرد: امسال ۲۵ هزار دانشجومعلم جدید پذیرفته می‌شوند. شیوه جدید جذب معلم در دستور کار قرار دارد که بعد از تصویب در سازمان اداره استخدامی و سایر نهادها شیوه‌های جدید جذب دانشجومعلم و معلم را هم دنبال خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه معلم باید انگیزه ساز باشد نه انگیزه‌سوز،  فرصت ساز باشد نه فرصت سوز، گفت: معلم مانند بازیگری روی سن تئاتر است. هیچ عامل بیرونی به غیر از مخاطب نباید تأثیرگذار باشد. پرویز انصاری راد؛ معاون امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز گفت: برای اینکه معلم، شایسته و حرفه‌ای شود به طور حتم  باید نسبت به کسب علم و دانش تلاش کند و مهارت‌های معلمی، روش‌های تدریس و طراحی آموزشی ارزش‌های اخلاقی و نگرش‌های اخلاقی  را بگذراند.  مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در این آیین گفت: این دانشجویان، ورودی سال ۹۷ بودند که در مهر سال ۱۴۰۱ به عنوان معلم در مدارس کشور مشغول می‌شوند.
حجرگشت گفت: در سرانه آموزشی، استان البرز مشکلات عدیده ای دارد. در بعضی مناطق مدارس دو نوبته است با تراکم بالای ۳۵ تا ۴۰. هر آنچه بتوانیم برای خدمت به دانش‌آموزان در دانشگاه فرهنگیان تلاش خواهیم کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه