شناسایی ۴۳ کانون بیماری «آنگارای طیور» در استان

شناسایی ۴۳ کانون بیماری «آنگارای طیور» در استان

۴۳ کانون بیماری آنگارای طیور در خراسان رضوی شناسایی و اقدام‌های کنترلی و معدوم‌سازی در مرغداری‌ها انجام شد.
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی به صداوسیما گفت: بیماری آنگارا موسوم به «HHS» در این تعداد کانون در استان شناسایی و براساس سیاست‌های بهداشتی هفت کانون مشمول معدوم‌سازی و سایر کانون‌ها مشمول گذر دوره بیماری با انجام اقدام‌های کنترلی و درمانی شدند. محمود قربان‌زاده افزود: در جریان معدوم‌سازی صورت گرفته تاکنون تعداد ۲۷۲هزار و ۷۷۸ قطعه طیور معدوم شده است. معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در صورت شیوع بیماری ویروسی آنگارا در مرغداری‌ها و انجام ندادن اقدام‌های پیشگیرانه بهداشتی و عملیات قرنطینه به موقع، این بیماری و تلفات سنگین آن به دیگر واحد‌های مرغداری سرایت خواهد کرد.
قربان‌زاده افزود: رعایت شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای، عدم رفت‌وآمد‌های متفرقه در واحد مرغداری، استفاده نکردن از تجهیزات مشترک با سایر مرغداری‌ها، ضدعفونی تجهیزات و وسایل نقلیه در حال رفت‌وآمد به واحد و جلوگیری از ورود پرنده‌های آزاد به انبار‌ها و سالن‌های مرغداری ازجمله اقدام‌های پیشگیرانه در این زمینه است.
آنگارا نوعی بیماری عفونی مسری در بین طیور با ابتلا و تلفات زیاد است که به طور معمول بین جوجه‌های مرغ گوشتی با عمر سه تا پنج هفته بروز می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه