هیچ‌کدام از پاساژهای بجنورد، سیستم اطفای حریق فعال ندارند

هیچ‌کدام از پاساژهای بجنورد، سیستم اطفای حریق فعال ندارند

مسئول پیشگیری سازمان آتش‌نشانی بجنورد گفت: هیچ‌کدام از پاساژهای شهر بجنورد مجهز به سیستم اعلام و اطفای حریق نیستند و برخی از پاساژها هم این سیستم را دارند اما از سرویس خارج شده است.
به گزارش فارس، جواد منفردی اظهار کرد: صاحبان مغازه‌ها در پاساژها و مراکز خرید برای دریافت تأییدیه ایمنی به آتش‌نشانی مراجعه می‌کنند که در بسیاری از موارد مغازه مشکل ایمنی ندارد، اما ساختمان اصلی مشکلاتی دارد.
وی گفت: به طور مثال در برخی پاساژهای بجنورد، سیستم اعلام و اطفای حریق تعبیه شده، اما پس از گذشت سال‌ها به دلیل عیب‌یابی نشدن از سرویس خارج شده است. در برخی موارد هم لوله‌کشی انجام و مخزن آب تعبیه شده اما آبی در مخزن وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: در صورت مواجه شدن با مواردی که خارج از ایمنی ساختمان باشد، نامه پیگیری و رفع مشکل به مسئول ساختمان ارسال و برای مراجع قضایی و شهرداری نیز رونوشت زده می‌شود.
منفردی با بیان اینکه در بجنورد حدود یک هزار و ۵۰۰مغازه فعالیت دارند، ادامه داد: این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون در فروردین ۳۳مورد، اردیبهشت ۲۴مورد و خردادماه ۱۸ نفر برای دریافت تأییدیه ایمنی به سازمان آتش‌نشانی بجنورد مراجعه کردند که در مجموع تعدادشان ۷۵صنف بوده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه