سرمایه‌گذاری و بهره‌وری نیاز خراسان شمالی

در نشست خبری رئیس جمهور در بجنورد مطرح شد

سرمایه‌گذاری و بهره‌وری نیاز خراسان شمالی

رئیس‌ جمهور که صبح پنجشنبه به خراسان شمالی سفرکرده بود در پایان این سفر، با حضور در نشست خبری، ایجاد زنجیره تولید و صنایع تکمیلی، توسعه مجتمع پتروشیمی، فعال شدن بازارچه‌های مرزی، ایجاد بازار دائمی عرضه صنایع دستی و تسریع در اجرای پروژه ریلی مشهد-گرگان را از مهم‌ترین تصمیمات دولت برای تسریع روند پیشرفت این استان عنوان کرد. 
به گزارش دولت، دکتر رئیسی در مورد ظرفیت‌های استان خراسان شمالی، گفت: پتروشیمی استان باید توسعه یابد. این مجتمع امکان افزایش ظرفیت اشتغال تا 
۳ هزار نفر را هم دارد و به‌جای آب شرب، باید پساب در این مجتمع استفاده شود و آب شرب در اختیار مردم قرار گیرد.  وی افزود: نباید دلالان سود حاصل از صنایع دستی این مناطق را نصیب خود ‌کنند و استاندار باید بازار دائمی برای عرضه این محصولات ایجاد کند‌.
رئیسی با تأکید بر وجود ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، گفت:مقرر شدن اجرایی سازی پروژه مهم ریلی گرگان - مشهد که سال هاست مطرح است، دنبال شود.
وی رشد اقتصادی را در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره وری دانست و گفت: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال از برنامه‌های محوری دولت است. بودجه ۱۴۰۱ بر اساس عدالت و بر پایه سند آمایش سرزمینی تدوین شده است. دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: یک بودجه اختصاصی در قالب صندوق عدالت و پیشرفت را برای نخستین‌بار در استان های کشور ایجاد کردیم که درآمد آن از محل فروش اموال مازاد در استان و دریافت حق مالکانه معادن تأمین و برای توسعه استان صرف می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه