تصویب ۱۴۳میلیارد اعتبار برای آبرسانی به عشایر خراسان جنوبی

تصویب ۱۴۳میلیارد اعتبار برای آبرسانی به عشایر خراسان جنوبی


​​​​​​​مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی اعتبار مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به حوزه عشایر استان را ۱۴۳میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با تخصیص کامل اعتبار، آبرسانی پایدار ۷۵درصد افزایش می‌یابد. مهدی عصمتی‌پور خشکسالی را یکی از مهم‌ترین معضلات این استان برشمرد و افزود: با توجه به کاهش شدید نزولات آسمانی، از مجموع ۸میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مراتع خراسان جنوبی، ۳میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار که ۴۰درصد مراتع استان است در اختیار عشایر بوده که این مراتع از نوع درجه2، 3 و فقیر است که بر اثر خشکسالی ۸۰درصد علوفه آن از بین رفته است.
به گزارش مهر، وی ادامه داد: عشایر بیشتر نیاز دام خود را از مراتع تأمین می‌کنند، ولی در سال جاری به دلیل فقر شدید مراتع و عدم رویش علوفه، دام عشایر ۱۰۰ درصد به صورت دستی تغذیه می‌شود که این موضوع هزینه‌های سنگینی روی دست عشایر گذاشته است. وی‌اضافه کرد: هم اکنون نزدیک به ۵۷درصد جامعه عشایر خراسان جنوبی از آبرسانی پایدار بهره‌مند هستند و با تخصیص اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور این مقدار به حدود ۷۵درصد افزایش خواهد داشت.
وی توزیع نهاده‌های دامی را یکی دیگر از خدمات اداره کل امور عشایر در این شرایط خشکی مراتع عنوان کرد و افزود: از شهریور سال گذشته تاکنون مقدار ۲۹ هزار و۶۱۱ تن نهاده دامی بین عشایر استان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه کمابیش دو برابر شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه