printlogo


سرقت، رمالی و قاچاق کلکسیونی از سوابق مجرمانه داماد و برادرخانم!
با تلاش مأموران کلانتری خلق‌آباد مشهد دو متهم با کلکسیونی از جرایم، دستگیر و روانه زندان شدند.


فرمانده انتظامی مشهد درباره این عملیات در گفت‌وگو با خبرنگار قدس خراسان گفت: در پی گزارش دو فقره سرقت منزل در یک شب در محدوده خیابان امام رضا(ع) روستای خلق‌آباد موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.
سرهنگ احمد نگهبان افزود: در بررسی میدانی مأموران دایره تجسس کلانتری خلق‌آباد در محل وقوع جرم مشخص شد سارقان در نبود این دو صاحبخانه که به میهمانی یکی از بستگانشان رفته بودند با نفوذ به داخل منازل حدود 500 میلیون ریال طلا، وجوه نقد و لوازم باارزش شامل لوازم آشپزخانه، ظروف غذاخوری، تلویزیون، ساعت مچی مردانه و تعدادی عروسک را سرقت کرده‌اند.
وی در تشریح دیگر اقدام‌های پلیس توضیح داد: مأموران انتظامی پس از بررسی دقیق اظهارات مالباختگان، تحقیقات میدانی خود را آغاز و با استفاده از تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته همان محدوده، یکی از سارقان را که مدتی پیش به جرم سرقت توسط همین تیم از مأموران دایره تجسس دستگیر شده بود را بلافاصله شناسایی کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: تیم رسیدگی‌کننده پرونده با یکسری تحقیقات میدانی محل اختفای سارقان را شناسایی و با کسب مجوز قضایی در اقدامی ضربتی آن‌ها را دستگیر و در بازرسی از محل اختفایشان که یک ساختمان دوطبقه است، قسمتی از لوازم مسروقه یکی از مالباخته‌ها شامل ساعت مچی، عروسک دخترانه و ظروف آشپزخانه را کشف کردند.
رئیس پلیس مشهد افزود: در همین ارتباط در بازرسی از مخفیگاه متهمان 50 کیسه آرد یارانه‌ای 40 کیلویی، 150 کیسه خالی آرد یارانه‌ای و آزاد، یک دستگاه دوخت کیسه، یک کیف حاوی اقلامی از قبیل کاغذهای دعا، کتاب‌هايی با مضمون طلسم و دعانویسی کشف شد.
نگهبان ضمن اشاره به اینکه متهمان 27 و 33 ساله داماد و برادرخانم هستند، خاطرنشان کرد: این افراد پس از انتقال به کلانتری خلق‌آباد در بازجویی‌های فنی پلیس و در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به سرقت منازل اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی مشهد در خصوص کیف حاوی وسایل رمالی و دعانویسی توضیح داد: مشخص شد این کیف متعلق به داماد 33 ساله است که علاوه بر سرقت، به رمالی و دعانویسی نیز مشغول است و در بازجویی‌های علمی پلیس اعلام کرد حدود دو سال است که به رمالی مشغول است و به بهانه‌های رفع بیماری، گرفتاری، مشکلات خانوادگی و مالی و مسائل اینچنینی از مردم شهرهای مختلف ایران از جمله تبریز، اهواز، همدان، کرمان، یزد، شیراز، اردبیل و بروجرد بابت دعانویسی و رمالی مبالغی بین 7 تا 100 میلیون ریال دریافت کرده است.
وی در خصوص آردهای یارانه‌ای نیز تشریح کرد: مشخص شد همدست داماد 33 ساله پس از خرید آردهای یارانه‌ای از نانوایان سهمیه دولتی آن‌ها را داخل کیسه‌های آزاد بسته‌بندی می‌کند و به قیمت بالا به فروش می‌رساند.