printlogo


چهارمین دوره مسابقات ملی ستون ماکارونی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد
انجمن علمی دانشجویی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد، در 25 اسفند ماه 1401 چهارمین دوره مسابقات ملی ستون ماکارونی را در این دانشگاه برگزار کرد.


به گزارش روابط عمومی انجمن علمی دانشجویی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد، شرکت‌کنندگان در این مسابقه‌ها سازه‌هایی از جنس ماکارونی که با کمترین وزن، می‌توانند بیشترین بار را تحمل کنند، می‌سازند. نتایج این مسابقه می‌تواند در حوزه صنایع پتروشیمی، نفتی، دکل‌های مخابراتی و همچنین حوزه انرژی و یا در ساخت توربین‌های بادی به کار گرفته شود.
در این دوره از مسابقات، 24 تیم شرکت کردند و مهم‌ترین تفاوت این دوره با دوره‌های گذشته مسابقات ستون ماکارونی در بخش ارائه‌های علمی بود که در این دوره به برترین تیم از لحاظ ارائه علمی سازه، جایزه ویژه اهدا شد.
علیرضا فتحی، عضو هیئت علمی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد، امیررضا مسعودی، عضو هیئت علمی عمران دانشگاه فردوسی مشهد و محمد ظهور، داوران این مسابقه بودند که با توجه به آیین‌نامه و قوانین مسابقه، برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات ملی ستون ماکارونی را انتخاب کردند و جوایز نقدی و تندیس یادبود به آن‌ها اهدا شد.
محمدعماد بذرفروش و امیررضا صبوری، عنوان تیم نخست را از آن خود کردند. یاسمن مرتضوی، نازنین مرتضوی و فاطمه بابازاده به عنوان تیم دوم انتخاب شدند و مصطفی جهانشیری و محمدامین بذرفروش اعضای تیم سوم این مسابقات بودند.
همچنین امیرحسام فعله‌گری، سید علی هژبرالساداتی،‌ رسول هاشم زهی و عباس مظلوم؛ برگزیدگان در بخش ارائه برتر شناخته شدند.
بادپا (مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، میرزایی شهرابی (ریاست پارک علم و فناوری خراسان)، جواهری (مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی)، حجت‌الاسلام احدی (مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان)، صدوقی یزدی (معاون پژوهشی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد) و اصغری نکاح (مدیر فرهنگی و فعالیت‌های داوطلبانه دانشگاه فردوسی مشهد) میهمانان ویژه این دوره از مسابقات بودند.