printlogo


سخت‌ترین قرعه تاریخ والیبال


​​​​​​​مراسم قرعه‌کشی مسابقات والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۴ برگزار شد و ۲۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند. تیم ملی ایران در گروه بسیار سختی قرار گرفته و با برزیل، ایتالیا، کوبا، اوکراین، آلمان، جمهوری چک و قطر هم‌گروه است. با توجه به اینکه از هر گروه تنها دو تیم سهمیه المپیک کسب می‌کنند، تیم ملی کار سختی برای رسیدن به المپیک پاریس از این راه دارد. در واقع این سخت‌ترین گروهی است که ایران تا به حال در انتخابی المپیک داشته است. نمی‌توانیم معترض باشیم که گروهمان سخت است، پس باید ذهن و نگرش خود را تغییر بدهیم و با سختکوشی بیشتر تلاش 
کنیم. 
شاید شانس ایران در انتخابی المپیک کم باشد، اما وقتی شانس صعود خود را بالا بدانیم، بیشتر هم تلاش می‌کنیم. بنابراین باید این شانس را بالا بدانیم. المپیک دو سال دیگر است و شانس دیگری هم در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ داریم پس باید روی لیگ ملت‌ها تمرکز کنیم. شاید در این انتخابی المپیک سهمیه نگیریم، اما می‌تواند دیدارهای تدارکاتی خوبی برایمان باشد. بازی کردن در کنار تیم‌های بزرگ دنیا تجربه خوبی برای بازیکنان ماست. این مسابقات می‌تواند محک تیم ملی باشد و اصل کار را برای لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ قرار بدهیم.
پس اگر قرار است در عرصه‌های بین‌المللی موفق تر باشیم باید از تمام ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم. امیر غفور و محمد موسوی سرمایه‌های ما هستند واگر قرار است در حد المپیک باشیم باید از این بازیکنان استفاده کنیم. کادر فنی ما تصمیم درستی گرفته است. البته نباید در تمام مسابقات این بازیکنان را فرسوده کنیم.