printlogo


پیش به سوی جوان‌گرایی در هندبال
تمدید قرارداد «وویوویچ» با تیم ملی


​​​​​​​وسلین وویوویچ سرمربی پر آوازه هندبال جهان که با حضور روی نیمکت تیم ملی ایران نمایش چشم‌نوازی در رقابت‌های قهرمانی جهان برابر قدرت‌های بلامنازع هندبال دنیا ارائه کرد و برای نخستین‌بار تیم ملی ایران را به مرحله اصلی این مسابقات برد، قرارداد خود با فدراسیون هندبال ایران را تمدید کرد.
علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در جریان مسابقات قهرمانی جهان مذاکرات با وسلین وویوویچ را دنبال کرد و ماحصل این پیگیری‌ها و مذاکرات فشرده تمدید قرارداد این مربی شناخته شده برای دومین سال پیاپی با ایران بود.
تیم ملی هندبال ایران در مدت زمان حضور وسلین وویوویچ موفق شد مدال برنز بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را کسب کند و در رقابت‌های قهرمانی جهان باوجود مصدومیت بازیکنان کلیدی و جوان‌گرایی و پوست اندازی در تیم ملی، توانست با شکست شیلی برای اولین بار به دور دوم مسابقات برسد.
همچنین نمایش قابل قبول تیم ملی ایران برابر قدرت‌های هندبال جهان از جمله فرانسه، اسپانیا و مونته‌نگرو تحسین کارشناسان هندبال جهان را دربر داشت.
تیم ملی هندبال ایران در یک سال پیش رو رویدادهای مهمی از جمله بازی‌های آسیایی را در پیش دارد. رئیس فدراسیون هندبال یادآوری کرد: وسلین توجه زیادی به جوان‌گرایی دارد. او در قهرمانی جهان صابر حیدری از تیم جوانان را همراه تیم اعزام کرد و این بازیکن برابر فرانسه ستاره ما بود.
وی افزود: وسلین اواسط فروردین وارد ایران خواهد شد. وی یک مربی سخت‌گیر در کار است و مسابقات لیگ را دنبال می‌کند.
پاکدل تصریح کرد: ما یک تیم ملی نوجوانان داریم که بحرین، ژاپن و عربستان را شکست داد و فقط به کره جنوبی باختیم. شک‌ نکنید این پشتوانه‌ها با حضور یک مربی بزرگ مثل وسلین ما را به صدر آسیا می‌رساند.