printlogo


خراسان جنوبی
اختصاص اعتبار برای جبران خسارت‌های زلزله
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از اختصاص 3هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از زلزله‌ در شهرستان‌های بشرویه و طبس خبر داد.


علیرضا عباس‌زاده گفت: با پیگیری استاندار و براساس درخواست ستاد مدیریت بحران استان، هیئت دولت پرداخت اعتبار لازم برای جبران خسارت‌های ناشی از زلزله‌های ۲۲ آذر و 3دی امسال شهرستان‌های بشرویه و طبس را تصویب و ابلاغ کرد.
وی افزود: براساس این تصویب‌نامه، دولت هزارو ۵۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های وارده به اماکن مسکونی شهری و روستایی، تأسیسات زیربنایی دولتی و عمومی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی اختصاص داد.
معاون استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۸۰۰میلیون ریال کمک بلاعوض برای ساخت هر واحد مسکونی شهری و روستایی خبر داد و گفت: کمک بلاعوض تعیین شده برای انجام تعمیرات واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی خسارت‌دیده از زلزله به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: برای تأمین لوازم معیشتی شامل لوازم خانگی و سرمایه‌ای به ازای هر واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد و برای بازسازی تأسیسات دولتی و عمومی و نیز زیرساخت‌های بخش کشاورزی خسارت دیده در زلزله ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.
عباس‌زاده همچنین از تعیین مبلغ ۲ هزار و ۳۱۲میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی خبر داد و افزود: تسهیلات تعیین شده برای ساخت هر واحد در مناطق شهری تا سقف 3هزار و ۵۰۰ میلیون ریال با سود و کارمزد ۶درصد تعیین شده است.
وی تصریح کرد: سقف تسهیلات تعیین شده برای هر واحد مسکونی در مناطق روستایی 3میلیارد ریال با سود و کارمزد 5درصد است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تسهیلات برای تعمیرات واحدهای شهری و روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۳۰۰میلیون ریال مشخص شده و سقف تسهیلات اختصاص یافته برای تأمین لوازم معیشتی (لوازم خانگی و سرمایه‌ای) به ازای هر واحد ۳۰۰میلیون ریال است؛ برای بازسازی واحدهای دامی خسارت‌ دیده نیز به ازای هر واحد تا سقف ۳۰۰میلیون ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد.