printlogo


مجازات اعدام برای دو عامل حادثه حرم شاهچراغ (ع)
با اتمام رسیدگی به پرونده عاملان حادثه تروریستی حمله به حرم مطهر شاهچراغ (ع) و در مهلت قانونی، احکام مجازات متهمان این پرونده در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز صادر شد.


​​​​​​​به گزارش ایسنا، رئیس کل دادگستری استان فارس شنبه ۲۷ اسفند ضمن تأیید صدور احکام عاملان حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، از محکومیت دو تن از متهمان اصلی این پرونده به اعدام در ملأعام خبر داد و به خبرنگاران گفت: اتهام این دو متهم معاونت در افساد فی الارض، بغی و اقدام علیه امنیت کشور است.
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه اقدامات متهمان در شیراز و تهران و همچنین ارتباطات برون‌مرزی آنان، مستقیم زمینه ساز حمله ناجوانمردانه تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) و شهادت ۱۳ نفر از خادمان و زائران و مجروحیت ۳۰ تن دیگر شده است، گفت: شکات پرونده در نخستین جلسه دادگاه خواستار اشد مجازات متهمان بودند.
رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه به محکومیت سه تن دیگر از متهمان به مجازات‌های سنگین حبس اشاره کرد و در تشریح آن، گفت: آرای صادره در خصوص پنج متهم این پرونده مطابق آیین دادرسی کیفری قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.