printlogo


تولیت آستان قدس رضوی در دیدار فعالان فرهنگی و اجتماعی مشهد:
نقش مهم رهبری در اقتدار و پیشرفت کشور دلیل هجمه‌های دشمن است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: نقش کلیدی و تعیین‌کننده رهبر معظم انقلاب به عنوان مهم‌ترین رکن در حفظ انسجام ملی، تداوم امنیت، اقتدار و پیشرفت‌های کشور موجب هجمه جبهه معارض و استکبار به معظم‌له شده است.


​​​​​​​به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی مشهد که با موضوع سفر نوروزی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، با اشاره به سفر معظم‌له پس از سه سال به مشهد مقدس، ابراز کرد:  شور و نشاط شهر برای استقبال از معظم‌له همواره از سوی گروه‌های خودجوش مردمی شکل گرفته که باید این جنبه مردمی همچنان نیز حفظ شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در امتداد سفر رهبر معظم انقلاب به مشهد نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی باید به معرفی و تبیین مبانی و شناساندن هر چه بیشتر رهبر معظم انقلاب به جامعه به ویژه نسل جوان بپردازند، عنوان کرد: امروز جامعه مملو از جوان‎های شجاع، آگاه، آشنا به حقایق زمان و مسلط به مسائل است اما در این میان جوانانی نیز وجود دارند که به جهت ندیدن دوران سیاه طاغوت پیش از انقلاب، ایام دفاع مقدس و عدم آشنایی با امام راحل و رهبر معظم انقلاب تحت تأثیر تبلیغات سوء و فضای غبارآلودی که دشمن ایجاد کرده قرار گرفته‌اند، آن‌ها نیز فرزندان ما هستند و نباید از آن‌ها غافل باشیم.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دشمنان ملت ایران در عرصه تهاجم فرهنگی با همه ابزارها و در همه ابعاد و عرصه‌ها وارد شده‌اند، به اهمیت جهاد تبیین برای روشنگری حقایق اشاره و عنوان کرد: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های عمده‌ای که در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی بدست آمده است را به نسل جوان معرفی کرد.
وی گفت: نقش کلیدی و تعیین‌کننده رهبر معظم انقلاب به عنوان مهم‌ترین رکن در حفظ انسجام ملی، عبور به سلامت کشور از فتنه‌ها و بحران‌های خطرناک، تداوم امنیت، اقتدار و پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف موجب شده بیشترین هجمه جبهه معارض و استکبار برای ضربه به کشور معطوف به رهبری معظم انقلاب باشد.
تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: اینکه رهبری معظم همواره کشور را از بحران‌های عظیم به سلامت عبور داده و این گونه مقتدر در برابر قدرت‌های جهانی ایستاده و نقشه‌های شوم آن‌ها برای منطقه را خنثی می‌کنند، حاصل زهد، عبادت، تقوا، اخلاص و توسل دائمی ایشان به ذات اقدس الهی است، رهبر معظم انقلاب حقیقتاً یکی از مصادیق روایت «اِنَّ الْمُوْمِنَ یَنْظُرُ بِنُورِ الله، مؤمن به نور خداوند مى‌نگرد و حقایق را می‌بیند» هستند.
وی افزود: بنده افتخارم این است که سال‌ها از نزدیک در خدمت رهبری معظم انقلاب بودم، ایشان دیدارهای فراوانی با گروه‌های مختلف و متخصصان عرصه‌های گوناگون دارند، همواره ایشان در حال کار کردن هستند، گاهی از من سؤال می‌شود «رهبری در روز چند ساعت کار می‌کنند؟» در پاسخ می‌گویم «این سؤال درست نیست، باید بپرسید رهبری در روز چند ساعت استراحت می‌کنند؟».
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بسیار نسبت به ساده‌زیستی پایبند هستند و در تمامی ابعاد زندگی خود، خانواده و اطرافیانشان بر ساده‌زیستی تأکید دارند، کسانى که از نزدیک با زندگى معظم‌له ارتباط دارند ساده‌زیستى ایشان را حتى در سطح پایین‌ترین اقشار جامعه تأیید می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تأکیدات اسلام بر حفظ وحدت، خاطرنشان کرد: وحدت یکی از مهم‌ترین اصول و ارکانی است که نیروهای جبهه انقلاب اسلامی باید به آن توجه داشته باشند، یکپارچگی در سایه وحدت عقیده مهم‌ترین موضوع است که جریان مؤمن انقلابی نسبت به آن اتفاق نظر دارند و دیگر اختلافات و موضوعات کوچک بوده و برای رضای الهی قابل گذشت است.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه شکست توطئه‌های دشمنان و توفیقات در سایه همدلی، همزبانی و وحدت حاصل می‌شود، گفت: مشهد به عنوان شهر امام رضا(ع) باید در جهاد تبیین، امیدآفرینی به نسل جوان و حفظ وحدت و اتحاد برای کشور الگو و نمونه باشد.
در ابتدای این دیدار تعدادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی مشهد مقدس به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.