printlogo


وزیر کشور در جلسه قرارگاه مرکزی زائران نوروزی ابراز امیدواری کرد
افزایش قطارها به مقصد مشهد
وزیر کشور گفت: با توجه به پیش‌بینی حضور ۱۰ میلیون زائر نوروزی در مشهد، شورای ملی زیارت تمهیدات لازم را در این خصوص انجام داده است.


احمد وحیدی روز پنجشنبه به مشهد سفر کرده بود و یکی از برنامه‌های وی در این سفر بررسی وضعیت مشهد و آمادگی این شهر برای پذیرش زائران نوروزی بود. وی در حاشیه بازدید از اقدام‌های صورت گرفته برای آمادگی خدمت به زائران در جمع رسانه‌ها گفت: موضوع زیارت و مشهد مقدس از محورهای مورد توجه در شورای عالی زیارت است به همین دلیل در زمینه حمل ‌و نقل عمومی پیش‌بینی‌هایی از جمله افزایش اتوبوس، خطوط پروازی و همچنین قطارهای مسافربری به سمت مشهد صورت گرفته است.

ظرفیت اقامت 700 هزار نفری شبانه در مشهد
وزیر کشور ضمن تأکید بر اینکه لازم است به حوزه بهداشت و سلامت زائران نیز توجه و اقدام‌های درخوری صورت گیرد، بیان کرد: تمهیداتی نیز در ستاد اسکان زائران اندیشیده شده است تا مشکلی برای اسکان زائران در مدرسه‌ها، ورزشگاه‌ها و نیز مجاورانی که منزل خود را در اختیار زائران قرار می‌دهند، پیش نیاید و زمینه ارائه خدمات اقامتی به بیش از ۷۰۰ هزار نفرشب در تعطیلات نوروز در مشهد فراهم شده است.
وحیدی همچنین درباره بازدید خود از برخی مراکز توزیع اقلام اساسی که پیش از این تمهیدات آن در مشهد اندیشیده شده بود بیان کرد: در این بازدید که با همراهی استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان شهر مشهد انجام شد، مقرر شد ۲۰ قلم کالای اساسی و ضروری همراه با نرخ مصوب و همچنین نصب برچسب قیمت در اختیار زائران بارگاه منور رضوی قرار گیرد.
وی همچنین بعدازظهر پنجشنبه با حضور در جلسه قرارگاه مرکزی زائران نوروزی خراسان رضوی در مشهد تأکید کرد: نخستین موضوع در خصوص مشهد ایمنی و سلامت زائران است، بنابراین مبادی ورودی این کلانشهر باید تقویت شود. 
وزیر کشور ضمن اشاره به رقم 10 میلیون زائر نوروزی که برای مشهد پیش‌بینی شده است گفت: با توجه به پیش‌بینی حضور ۱۰ میلیون زائر از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، موضوع اسکان از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وحیدی با تأکید بر اینکه در این راستا باید پیش‌بینی اسکان اضافه را هم در نظر داشته باشیم، تصریح کرد: پیش‌بینی و برنامه‌ریزی باید به نحوی باشد تا اگر به دلیلی زائران بیشتری آمدند مشکلی پیش نیاید.

6 رام قطار اضافه مخصوص مشهد
وی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع حمل‌ و نقل زائران گفت: امیدواریم ۸۴ رام فعلی قطار به ۹۰ رام افزایش یابد و در خصوص حمل و نقل از استان‌های دیگر هم کمک گرفته شود.
وزیر کشور تأکید کرد: در حمل و نقل برون‌استانی هم اتوبوس لازم باید پیش‌بینی و در نظر گرفته شود تا مشکلی پیش نیاید.
وحیدی درباره اجناس و اقلام خوراکی نیز متذکر شد: در ارتباط با اقلام خوراکی مورد نیاز باید بر قیمت‌ها نظارت شود تا کالاهای مورد نظر با قیمت مصوب عرضه شوند.
وی گفت: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات این است که در خدمت زائران امام رضا(ع) باشیم.
وزیر کشور در سفر یک‌روزه خود به مشهد با سرکشی از برخی محل‌های آماده شده برای خدمت‌رسانی به زائران بارگاه منور رضوی، کیفیت و نحوه ارائه خدمت به میهمانان حضرت رضا(ع) را مورد بررسی قرار داد.
وحیدی در این سرکشی میدانی که توسط استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد همراهی می‌شد، با حضور در خیابان وحدت از یک سالن ورزشی که توسط شهرداری مشهد برای اسکان اضطراری مسافران آماده‌سازی شده بود بازدید کرد و سپس به خیابان طبرسی رفت تا با شرایط توزیع ارزاق عمومی برای زائران آشنا شود.
بازدید از قرارگاه نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت، راه‌آهن مشهد و وضعیت آماده‌سازی مدارس مشهد برای اسکان موقت زائران توسط اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های وزیر کشور بود.