printlogo


خراسان جنوبی
ثبت ۵۸ وقف جدید در سال ۱۴۰۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در سال جاری ۵۸ وقف جدید در خراسان جنوبی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان ثبت شده است.حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور اظهار کرد: امسال طرح ضیافت الهی و طرح آرامش بهاری به صورت همزمان برگزار می‌شود.


به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ۹۶ بقعه خراسان جنوبی آماده استقبال از میهمانان نوروزی است، افزود: ۷۶۱ زائرسرا و مهمانسرا در بقاع استان داریم که زائران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال در ۳۰بقعه خراسان جنوبی‌ تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان ۳۲ مبلغ در بقاع خراسان جنوبی برنامه فرهنگی خواهند داشت که ۲۰ مبلغ اعزامی از قم و ۱۲ مبلغ بومی خواهند بود.
وی افزود: سه کرسی تلاوت و تفسیر در شهرهای بیرجند، قاین و فردوس در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
بخشی‌پور اظهار کرد: در طرح «قرار دوازدهم» نیز به نیت سلامتی امام زمان(عج) از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۴۶ بسته غذایی، ۱۹۰ بسته بهداشتی، ۶۱ کمک هزینه تأمین جهیزیه و ۸۵ دست لباس گرم بین محرومان توزیع شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۱۵ نفر از کمک‌های دارو و درمان برخوردار شدند، افزود: ۲۶۸ هزار بطری آب معدنی به مبلغ ۵۲۰ میلیون تومان و ۵۱۰ بسته تحصیلی به مبلغ ۱۵۳ میلیون تومان از محل نیات واقفان سال جاری بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شده است.
وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح «مودت» در سال جاری، ۱۷ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان در بقاع متبرکه خراسان جنوبی هزینه شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همچنین در سال جاری ۲۷۲ مُبلغ از خراسان جنوبی، مشهد و قم به مناطق محروم و بقاع متبرکه خراسان جنوبی برای اجرای برنامه‌های مختلف اعزام شدند.
بخشی‌پور با بیان اینکه در خراسان جنوبی 7هزار و ۹۰۰ رقبه فاقد سند داریم، افزود: بیش از ۳۵۶ هزار مترمربع از اراضی موقوفات در اختیار بهداشت و درمان است.
وی با بیان اینکه توانسته‌ایم در حوزه دریافت سند موقوفات در کشور رتبه چهارم را کسب کنیم، یادآور شد: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین بدهکار به مجموعه موقوفات بوده و ۱۶۸ مدرسه و ۳۸ اداره خراسان جنوبی وقفی هستند، اما تاکنون حق و حقوق موقوفات را پرداخت نکرده‌اند.