printlogo


پا گرفتن نخستین گروه مقاومتی در سرزمین‌های اشغالی
ادامه تبعات عملیات «مجدو» بر پیکره رژیم صهیونیستی
سه چهار روزی است تمام بحث‌ها در اسرائیل حول یک اتفاق در «مجدو» در شمال سرزمین‌های اشغالی است.


​​​​​​​انفجار یک بمب کنار جاده‌ای و زخمی شدن یک صهیونیست و تناقض‌های فراوان رسانه‌ها و ارتش صهیونیست در انتشار اخبار، قضیه را بسیار پیچیده کرد. تل‌آویو در نهایت با انتشار بیانیه‌ای از شهادت مجری عملیات خبر داده، اما همزمان یک گروه جدید به نام مقاومت الجلیل یا «گرگ‌های تنها» در بیانیه‌ای اعلام موجودیت و تأکید کرده مجری عملیات اتفاقاً سالم است! این گروه به نوعی نخستین گروه مقاومتی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ است. «شورای انقلابی نیروهای الجلیل» موسوم به «گرگ‌های تنها» ضمن اعلام موجودیت خود در داخل سرزمین‌های اشغالی، مسئولیت عملیات ضدصهیونیستی در تقاطع «مجدو» در شمال سرزمین‌های اشغالی را برعهده گرفته است.
ارتش، سرویس امنیت داخلی (شاباک) و پلیس رژیم صهیونیستی پیشتر درباره حادثه امنیتی اخیر در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین بیانیه‌ای مشترک صادر کردند. آن‌ها مدعی شدند  یک فرد لبنانی با عبور از مرزهای فلسطین اشغالی اقدام به بمب‌گذاری در چهارراه مجدو کرده و با خود کمربند انتحاری به همراه داشته است. براساس این بیانیه، دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی هم‌اکنون به جنبش حزب‌الله لبنان مشکوک شده و در حال بررسی است آیا این فرد با حزب‌الله ارتباط دارد یا خیر. گرگ‌های تنها در بیانیه نظامی خود ضمن رد این ادعا تأکید کرده‌‌اند در سایه بحران‌های داخلی که رژیم صهیونیستی را درنوردیده و تحت تأثیر ضربه‌های مقاومت فلسطین از جمله «نیروهای الجلیل»، رژیم اشغالگر همانند گذشته تلاش دارد بحران‌هایش را به خارج از مرزهای اشغالی صادر کند.

پایان زودهنگام سفر نتانیاهو به آلمان
تحول امنیتی کنونی تا حدی برجسته بود که نخست‌وزیر صهیونیست سفر خود به آلمان را رها کرده و به تل‌آویو بازگشت. سفر نتانیاهو به برلین قرار بود سه روزه باشد اما به علت انفجار اخیر در مجدو نیمه تمام ماند. پیش از این در چهارشنبه گذشته اعلام شده بود همزمان با بحران داخلی رژیم صهیونیستی و در شرایطی که اعتراضات علیه تغییرات در نظام قضایی وارد یازدهمین هفته شده، بنیامین نتانیاهو در سفری سه روزه راهی برلین خواهد شد. به نوشته فرانس۲۴، در آستانه این سفر و همچنین سفر برنامه‌ریزی‌شده نتانیاهو به لندن، هزار نویسنده، هنرمند و پژوهشگر در نامه‌ای به سفیران دو کشور (آلمان و انگلیس)، خواستار لغو سفر وی شده بودند. همچنین در هنگامه آغاز سفر او، معترضان، تظاهرات خود را به فرودگاه بن‌گورین کشانده و بنرهایی به دست داشتند که روی آن خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشته شده بود: «برنگرد». بنا به اعلام دفتر نتانیاهو، او و شولتز قرار بود درباره «موضوعات امنیتی به‌ویژه مسئله ایران و همچنین تحولات منطقه‌ای» بحث و گفت‌وگو کنند. 

ادامه طغیان در ارتش صهیونیستی
همزمان با این تحولات، روند طغیان نظامیان رژیم صهیونیستی در اعتراض به طرح بنیامین نتانیاهو برای تغییرات بنیادین در نظام قضایی، وارد نیروهای رسمی و مشغول به خدمت شده است و به‌تازگی ۷۵۰ نفر از افسران نیروی هوایی، سازمان اطلاعات ارتش، عملیات ویژه و بخش سایبری تهدید به کناره‌گیری کرده‌اند. پیش از این نیز از ابتدای اعتراضات بی‌سابقه علیه نتانیاهو، صدها نیروی ذخیره اعلام کرده بودند دیگر حاضر به ماندن در ارتش نیستند. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، برای فرار از روند محاکمه طرح «اصلاح نظام قضایی» را مدنظر دارد که این موضوع مخالفت‌های گسترده با وی را به دنبال داشته است. تحت تأثیر این اختلافات، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به‌تازگی درباره فروپاشی این رژیم هشدار داده و گفته: «ما به سمت نقطه بی‌بازگشت در حرکت هستیم. باید از اصلاحات قضایی دست برداریم».