printlogo


رونالدو، مسی و زلاتان انجام نداده‌اند
هالندافسانه‌ای
به ثمر رساندن پنج گل در یک بازی لیگ قهرمانان کار هر کسی نیست، اما ارلینگ هالند ستاره منچسترسیتی آن را به راحت‌ترین شیوه ممکن انجام می‌‎دهد.


​​​​​​​پیروزی ۰-۷ منچسترسیتی برابر لایپزیش با درخشش باورنکردنی هالند همراه بود که فوتبال‌دوستان را شیفته استعداد تحسین برانگیزش کرد.او بار دیگر موفق شد مهارت‌هایش را به نمایش بگذارد و این کار را با چنان آسانی‌ای انجام داد که دیگر هیچ‌کس از تماشای آن شگفت‌زده نشود و همه به نوعی انتظار چنین نمایشی را از او داشته باشند.
این ستاره سیتی حالا سومین بازیکن در تاریخ لیگ قهرمان است که موفق شده در یک بازی پنج گل به ثمر برساند. پیش از او تنها لیونل مسی و لوئیز آدریانو موفق به ثبت چنین رکوردی شده بودند.
هالند شبی جادویی را پشت سر گذاشت. او تنها در ۴۵ دقیقه موفق شد سه بار دروازه حریف را باز کند و حالا با ۱۰ گل زده در صدر جدول گلزنان این رقابت‌ها در فصل ۲۳-۲۰۲۲ قرار گرفته است. جالب اینجاست که او برای رسیدن به این رکورد تنها به ۶ بازی نیاز داشت.
حتی یک فصل هم برای این ستاره نروژی کافی بوده که بتواند نامش را تا ابد در ذهن هواداران سیتی حک کند. او در لیگ برتر تا به حال ۲۸ گل زده و حالا تنها چهار گل با عبور از رکورد صلاح در ۳۸ بازی فاصله دارد و این در حالی است که هنوز فرصت زیادی تا پایان فصل باقی مانده است.
هالند حالا به رکوردهای جدیدی در لیگ قهرمانان هم دست پیدا کرده است. 
جالب است بدانید تعداد هت‌تریک‌های او در این رقابت‌ها در همین مدت کوتاه از بزرگانی مانند رونالدو نازاریو و زلاتان ابراهیموویچ هم بیشتر بوده است. هالند از بین ۳۰ گلی که به ثمر رسانده، ۹ دبل و دو هت‌تریک به ثبت رسانده است.