printlogo


برای خدمت‌رسانی به گردشگران و زائران انجام می‌شود
فعالیت هفت کتابخانه مشهد در تعطیلات نوروزی
نماینده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مشهد، در خصوص ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری برای استقبال از مسافران نوروزی مشهد از راه‌اندازی 6 ایستگاه استقبال از زائران نوروزی در مبادی ورودی شهر خبر داد و گفت: برای استقبال از زائران مشهدالرضا(ع)، چند ایستگاه استقبال در ملک‌آباد، کمپ غدیر، جاده قوچان، فرودگاه، ترمینال و راه‌آهن برپا خواهد شد.


مسعود حسینی با تأکید بر اینکه در ایستگاه‌های استقبال از زائران نوروزی متناسب با این ایام خدمات فرهنگی و هنری متنوعی به مسافران گرامی ارائه خواهد شد، افزود: علاوه بر این، در ایستگاه‌های استقبال از زائران امام رضا(ع)، بروشورهایی طراحی شده که برای معرفی مراکز فرهنگی و هنری مشهد، آداب زیارت و ارائه نقشه شهر مشهد آماده شده است و هنگام ورود زائران به شهر به این عزیزان ارائه خواهد شد. 

حضور کارشناسان دینی در 180 هتل
وی در خصوص برنامه‌های استقبال از زائران کودک و نوجوان نیز توضیح داد: قرار است با همکاری و همفکری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برای آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ و آداب زیارت، برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی متنوعی برای زائران کودک و نوجوان مشهدالرضا(ع) در ایستگاه‌های استقبال از زائران اجرا شود.
نماینده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مشهد خاطرنشان کرد: افزون بر این قرار است در محل اسکان زائران، برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی از جمله نمایش عروسکی، مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی برای کودکان برنامه‌ریزی و اجرا شود.
حسینی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است در 180 هتل محل اقامت مسافران نوروزی، کارشناسان مجرب دینی حضور پیدا کنند و به سؤالات اعتقادی و شرعی زائران پاسخ بدهند، متذکر شد: علاوه بر این در مدرسه‌ها و دیگر اقامتگاه‌ها نیز برای حضور کارشناسان دینی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.
وی از فعالیت برخی کتابخانه‌های سطح شهر در ایام تعطیلات خبر داد و گفت: هفت کتابخانه‌ در سطح شهر برای خدمت‌رسانی به گردشگران و زائران گرامی در تعطیلات نوروزی فعال خواهند بود. 
نماینده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مشهد ادامه داد: این کتابخانه‌ها در سه‌راه کاشانی، فردوسی، ابتدای خیابان کوثر، خیابان دکتر شریعتی، میدان شهدا و کوی کارگران واقع شده‌اند و مسافران و علاقه‌مندان می‌توانند در ایام تعطیلات از فضای این کتابخانه‌ها استفاده کنند.

اجرای برنامه در 10 بوستان سطح شهر
حسینی در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی در سطح شهر مشهد نیز بیان کرد: در 10 بوستان‌ پر رفت و آمد شهر؛ مانند بوستان ملت، کوهسنگی و... قرار است در ایام پایانی سال و تعطیلات، گروه‌های فرهنگی و هنری به اجرای برنامه بپردازند. 
حسینی افزود: دو تئاتر کمدی «کرگدن» و «اهمیت ارنست بودن» نیز در ایام نوروز هر شب در دو نوبت 17 و 20  در تئاتر شهر مشهد واقع در بوستان ملت به روی صحنه می‌روند. 
وی همچنین از همکاری با بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) خبر داد و گفت: در پی این همکاری، بسته‌های فرهنگی و هنری ویژه‌ای برای اکران‌های شهری تدارک دیده شده ‌است. 

خبرنگار: محدثه مودی