printlogo


ساخت 518 سرپناه امن برای نیازمندان شهری و روستایی بیرجند 
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه یک بیرجند گفت: از ابتدای امسال تاکنون در همه سرفصل‌های مسکن بیش از ۴۰۱ میلیارد ریال به صورت بلاعوض و ۳۹۱میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه مساعدت شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس، مهران‌پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۲۸۵ واحد مسکن روستایی و ۲۳۳ مسکن شهری ساخته شده که بیشتر این واحدهای مسکونی به بهره‌برداری رسیده‌اند.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال در همه سرفصل‌های مسکن بیش از ۴۰۱ میلیارد ریال به صورت بلاعوض و ۳۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه مساعدت شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه یک بیرجند اضافه کرد: همچنین ۶ هزار و ۵۵۳ خانوار با جمعیت ۱۴هزار و ۴۰۰ نفر زیر پوشش کمیته امداد منطقه یک بیرجند بوده که ۵ هزار و ۳۳۰ خانواده با جمعیت ۱۱ هزار و ۵۵۶ نفر معیشت‌بگیر و یک هزار و ۳۲۳ خانوار تک یا چند خدمتی هستند.
مهران‌پور با اشاره به واریز بیش از ۴۵ میلیارد و ۸۹۳ میلیون ریال مستمری در هر ماه به حساب سرپرستان خانوار افزود: ۷۲۴ دستگاه لوازم ضروری مانند بخاری، آبگرمکن، کولر و یخچال به ارزش ۲۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال تهیه و بین افراد نیازمند توزیع شده است. 
وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های کمیته امداد ایجاد اشتغال برای مددجویان و فرزندان آن‌هاست، یادآور شد: امسال برای  ۱۱۷نفر از فرزندان مددجویان زمینه کاریابی فراهم‌ شده و در شرکت‌های تولیدی و خدماتی مشغول به کار شدند.
وی با اشاره به اینکه در زمینه آموزش کسب‌وکار برای مددجویان بیش از ۴۱۳ میلیون ریال هزینه شده است، تصریح کرد: در راستای پایدارسازی طرح‌های ایجادشده اشتغال ۲۹۴میلیون ریال هزینه شده است.
رئیس کمیته امداد منطقه یک بیرجند به پرداخت  بیش از ۹میلیارد ریال هزینه‌های درمانی مددجویان زیرپوشش این نهاد اشاره کرد و افزود: حمایت از ۵۸۳ کودک زیر پنج سال دچار سوءتغذیه و ۱۳۶ مادر باردار با ارائه سبد غذایی به صورت ماهیانه، کمک به تجهیزات بیماران سخت‌درمان (۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال) و پرداخت هزینه‌های ۱۹۶ خانواده زیرپوشش بیمه‌های اجتماعی و روستاییان از دیگر خدمات ارائه شده است. 
به گفته وی، نیکوکاران برای پرداخت کمک‌های خود می‌توانند از طریق کد دستوری #۰۵۶۲۱*۸۸۷۷* و یا واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۱۳۴۹۱ کمیته امداد امام خمینی(ره) در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.