printlogo


۲۵ هزار نفر از خراسان رضوی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند
جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: امسال با وجود همه مشکلات اقتصادی ۲۵ هزار نفر از اقشار مختلف شامل جوانان، نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان استان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و استقبال از این اردوها بیش از حد انتظار است.


به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار علی‌اکبر افراسیابی تصریح کرد: برابر تدابیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همه مسئولان فرهنگی نظام، باید نسل پس از انقلاب و پس از دفاع مقدس را با فرهنگ ایثارگری، رشادت، از خودگذشتگی، مردانگی، ایستادگی و مقاومت آشنا کنیم و همگان به آشنایی و معرفت نسبت به شهدا نیاز داریم.
وی با بیان اینکه در دوره کرونا اعزام کاروان‌های راهیان نور متوقف شده بود، افزود: پس از اینکه وضعیت به حالت عادی برگشت طی امسال و سال گذشته دو مرتبه اعزام کاروان‌های راهیان نور با پذیرش معدود آغاز شد.
جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات اساسی این برنامه زیارتی، فرهنگی و معنوی کمبود اعتبارات است که باید در این خصوص هم کمک کرد تا به انسجام فرهنگی برسیم.

افراسیابی افزود: بسیاری از مشکلات جامعه با بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس حل می‌شود و مردم و مسئولان خواهند توانست با به‌کارگیری فرهنگ دفاع مقدس خیلی از مشکلات در حوزه فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی را حل کنند.
وی اضافه کرد: هر چه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس هزینه کنیم، ماندگار و سبب مصون ماندن و بیمه شدن جوانان و نوجوانان در جنگ نرم و ترکیبی با دشمن می‌شود.
جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: اگر می‌خواهیم جوانان به دام دشمن نیفتند، تنها حضور در راهیان نور و انس و الفت با مشی و سیره شهداست که آنان را بیمه می‌کند. بنابراین جوانان و نوجوانان باید با حضور در راهیان نور خود را در برابر هجمه‌های دشمنان مصون کنند.