printlogo


مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی خبر داد
آغاز سومین مرحله از طرح ملی «من قرآن را دوست دارم»  
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از آغاز سومین مرحله طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» خبر داد. سومین مرحله آموزشی طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» به صورت مجازی در سراسر کشور برگزار می‌شود. 


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان در گفت‌وگو با آستان‌نیوز، اجرای مرحله‌های اول و دوم این طرح شامل آموزش روخوانی قرآن کریم و زیباخوانی و تصحیح قرائت نماز در بستر فضای مجازی را موفقیت‌آمیز عنوان کرد.

آموزش 38 هزار قرآن‌آموز در این طرح 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان هدف از اجرای این طرح را گسترش فرهنگ قرآن‌خوانی و آموزش روخوانی قرآن در سراسر کشور اعلام کرد و افزود: برای ترغیب بیشتر مردم به آموزش قرآن و حضور در این طرح قرآنی، قرعه‌کشی از بین کسانی که از ابتدای طرح در دوره آموزشی شرکت کرده و موفق به دریافت گواهی‌نامه شده‌اند، صورت می‌گیرد. وی تصریح کرد: ششمین مرحله قرعه‌کشی طرح «من قرآن را دوست دارم» در مسجد مقدس جمکران برگزار و یک جایزه ۱۴ میلیونی و ۱۴ جایزه یک میلیون‌ تومانی به قید قرعه به شرکت‌کنندگان این طرح اهدا شد.
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: تاکنون بیش از 38 هزار نفر در قالب 700 کلاس مجازی از سراسر کشور از آموزش‌های 500 نفر از استادان برتر این طرح قرآنی بهره‌مند شده‌اند و برای 10 هزار نفر گواهی‌نامه الکترونیکی صادر شده است. امید داریم بتوانیم در افق آینده، حداقل یک میلیون و حداکثر ۸ میلیون از جامعه را تحت آموزش این طرح قرار دهیم.
وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح تصریح کرد: اگر چه این طرح در فضای مجازی برگزار می‌شود اما قرآن‌آموزان در بستر فضای مجازی نیز با استاد در ارتباط هستند و استادان پشتیبان به رفع اشکال قرآن‌آموزان و راهنمایی آنان می‌پردازند.

روش‌های نام‌نویسی در این طرح ملی
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این طرح معنوی می‌توانند با نام‌نویسی در سامانه www.quranlove.ir و دانلود ۱۴ فایل آموزشی هر یک از مراحل مورد نیاز نسبت به شرکت در این طرح اقدام کنند. پس از نام‌نویسی در سامانه این طرح و تکمیل ظرفیت کلاس به تعداد 25 نفر، کلاس‌های آموزشی برای قرآن‌آموزان برگزار می‌شود. پشتیبان به عنوان معلم با شرکت‌کنندگان در پنج نوبت تماس می‌گیرد. استادان پشتیبان این طرح پس از تشکیل کلاس، وظیفه راهنمایی، رفع اشکال و آزمون نهایی را انجام خواهند داد. پس از آزمون شفاهی اگر متقاضی نمره لازم را کسب کرد، آزمون الکترونیکی هم در همان سامانه انجام خواهد شد و گواهی‌نامه الکترونیکی برای قرآن‌آموز صادر می‌شود. کسانی که در آزمون قبول شده‌اند و گواهی‌نامه برای آن‌ها صادر شده است، می‌توانند با کد ملی خود وارد سامانه قرعه‌کشی شده و از جوایز آن بهره‌مند شوند.
طرح ملی من قرآن را دوست دارم از تیرماه1400 همزمان با میلاد حضرت رضا(ع) آغاز به کار کرد و تا به امروز برگزاری این طرح قرآنی از سوی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با همکاری اعتاب مقدسه ایران اسلامی و بقاع متبرکه همچون حرم‌های حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، حضرت شاهچراغ(ع)، حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی بقاع و امامزاده‌ها و دو مجموعه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی ادامه دارد.
این طرح به صورت خودآموز در 6 مرحله روخوانی و روان‌خوانی قرآن، زیباخوانی و تصحیح قرائت نماز، تفسیر و تدبر در قرآن، تجوید، صوت و لحن و حفظ موضوعی و ترتیبی برگزار می‌شود که مرحله اول شامل روخوانی و روان‌خوانی قرآن سال گذشته و مرحله دوم آموزش تصحیح قرائت نماز نیز خرداد سال 1401 شروع شده است. این دو مرحله تاکنون به صورت موفقیت‌آمیز در سطح کشور برگزار شده و توانسته افرادی را از شهرها و روستاهای مختلف به خود جذب کند.