printlogo


در طول سال 1401 صورت گرفت
امانت‌داری 8 میلیون امانت زائران رضوی
به منظور رفاه حال زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)، امسال حدود 8 میلیون مورد وسایل و لوازم همراه زائران به طور امانت توسط خادمان در دفاتر مختلف این آستان مقدس دریافت و پس از زیارت و در هنگام بازگشت و مراجعه، به زائران تحویل داده شد.


به گزارش آستان‌نیوز، اداره امانات و اشیای پیدا شده در دفاتر شبانه‌روزی خود در قالب سه بخش «امانات نقدی و اشیای ارزشمند»، «امانات وسایل» و «اشیای پیدا شده» زیر نظر معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی به ارادتمندان حضرت رضا(ع) خدمات‌رسانی می‌کند.
بیش از 20 دفتر امانات شامل دفاتر مجزای امانات نقدی و اشیای ارزشمند (به منظور دریافت و استرداد وجوه نقد، طلاجات، مدارک، گوشی تلفن همراه و...) و امانات وسایل (به منظور دریافت و استرداد کیف و چمدان و همچنین تحویل صندلی چرخدار امانی) در ورودی‌های اصلی و فرعی سطحی و زیرسطحی حرم مطهر رضوی به صورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران است. 
در سال گذشته علاوه بر نگهداری 7 میلیون و 830 هزار و 717 مورد وسایل و لوازم همراه زائران در دفاتر امانات حرم مطهر رضوی، 393 هزار و 246 صندلی چرخدار نیز به محبان این آستان ملکوتی برای استفاده زائران سالمند و توان‌یاب امانت داده شد. همچنین در این مدت، 869 هزار و 232 تخته پتو برای اسکان به زائران امانت داده شد.