printlogo


معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خبر داد
برگزاری تورهای مشهدگردی خانوادگی
معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار قدس، از برگزاری تورهای خانوادگی مشهدگردی در ایام نوروز  1402 خبر داد و گفت: از 25 اسفند ماه برای زائران و مجاوران تورهای نوروزی خانوادگی در قالب‌های متنوعی مانند تورهای آشنایی با منطقه فرهنگی تاریخی توس، تور خانه‌های تاریخی و تور حرم‌شناسی خواهیم داشت.


سید جلیل بامشکی با بیان اینکه 70 درصد هزینه این تورها را شهرداری مشهد به عنوان هدیه نوروزی پرداخت می‌کند، هزینه دریافتی بابت این تورها را برای هر نفر  بین 20 تا 40 هزار تومان عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها از همین امروز می‌توانند از طریق شماره ثابت 3135، مراجعه به پایگاه‌های راهنمای زائر، فرهنگسراها و  معاونت فرهنگی شهرداری مناطق برای نام‌نویسی اقدام کنند.
وی با تأکید بر رویکرد خانواده‌محور این برنامه گفت: ما محدودیتی برای نام‌نویسی نداریم.

تلفن راهنمای زائر 37045 است
معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اظهار کرد: با هماهنگی توسط ستاد خدمات سفر شهرستان مشهد تلفن راهنمای زائر به صورت متمرکز  با شماره «37045»راه‌اندازی شده و همه دستگاه‌های مرتبط با استقبال زائران مانند شهرداری، علوم پزشکی، هلال‌احمر، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی در این مرکز نماینده‌ای برای پاسخ‌گویی به سؤالات زائران دارند.
بامشکی با بیان اینکه این شماره پاسخگوی نیازمندی‌های زائران در خصوص اسکان، اطلاعات مکانی و موارد حمل و نقلی است، افزود: از 15اسفند تا 24 اسفند این شماره از ساعت 8 صبح تا 22 فعال است و از  25 اسفند تا چهارم فروردین به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد کرد.
وی ادامه داد: از چهارم فروردین که مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان است تا 15 فروردین 1402، ساعت پاسخ‌گویی به این تلفن، دوباره از 8 صبح تا 22 خواهد بود.
بامشکی در خصوص کیوسک‌های راهنمای زائر در ورودی‌های مشهد و اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: برای ایام نوروز، افزون بر اینکه تعداد این کیوسک‌ها را از 12 به 17 ایستگاه ثابت افزایش داده‌ایم، امسال طرح راهنمای افتخاری زائر را داریم که حدود 600 نفر نام‌نویسی کرده‌اند و پس از بررسی صلاحیت‌های اولیه در خصوص این افراد، نخستین جلسه توجیهی را برای 200 نفر برگزار کرده‌ایم و دو جلسه توجیهی آموزشی دیگر نیز برگزار خواهد شد. این افراد از 25 اسفند ماه به صورت گروه‌های چند نفره سیار در اطراف حرم مطهر  فعال خواهند بود و افزون بر  پاسخ‌گویی به سؤالات زائران، شکایت‌های احتمالی آن‌ها را نیز پیگیری خواهند کرد.

برگزاری جشنواره افطار اسلامی برای معرفی غذا و آداب و رسوم کشورهای اسلامی در مشهد
معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اظهار کرد: در ستاد راهنمای زائر  شهرداری مشهد نیروهایی داریم که به زبان انگلیسی و عربی مسلط هستند و  از طریق شماره « 3135» پاسخگوی سؤالات زائران خارجی هستند و آن‌ها را راهنمایی می‌کنند.
وی از چاپ و توزیع 20 هزار نقشه شهر مشهد در پایگاه‌های راهنمای زائر  خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری مشهد در عید امسال با توجه به همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، جشنواره غذای ملل با عنوان «افطار اسلامی» است که در  15 روز نخست ماه رمضان در بوستان بهشت واقع در انتهای مفتح برگزار می‌شود.
بامشکی با بیان اینکه در شهر مشهد ظرفیت خوبی از  اتباع کشورهای مختلف اسلامی داریم، هدف از برگزاری این برنامه را آشنایی با غذا، آداب و رسوم کشورهای مختلف در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: در کنار  این جشنواره برنامه‌های فرهنگی متنوعی برگزار می‌شود و هر شب میزبان گروه‌های مختلف از کشورهای اسلامی مانند لبنان، افغانستان و پاکستان خواهیم بود.

42 مرکز اسکان اضطراری شبانه در مشهد
به گفته معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، برای اسکان اضطراری زائران، 42 مرکز  شامل سالن‌های ورزشی، سوله‌های بحران و فرهنگسراها با ظرفیت 32 هزار نفر شب خواب در نظر گرفته شده است.

خبرنگار: مـعصـومـه مـؤمــنیان