printlogo


با توجه به تولیدی بودن ۵۰ درصد پوشاک در مشهد
تهیه پوشاک در مشهد مقرون به صرفه است
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: بازار پوشاک آمادگی لازم برای حضور ۱۰ میلیونی زائران را دارد اما اولویت خرید خانواده‌ها و زائران برای تهیه پوشاک تغییر کرده است.


​​​​​​​سیدمهدی لسان طوسی در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: اگر چه برای عید نوروز ١۴۰۲ پس از دو سال کرونایی پیش‌بینی می‌شود مشهد میزبان ۱۰میلیون زائر باشد و خانواده‌ها بیشتر لباس شب عید تهیه کنند اما باید گفت وضعیت بازار متأسفانه چندان جالب نیست و با توجه به شرایط اقتصادی موجود استقبال زیادی از خرید پوشاک نمی‌شود.
وی افزود: با وجود اینکه پوشاک جزو کم‌تورم‌ترین اقلام مورد نیاز خانواده‌ها قرار دارد اما اولویت خرید آن فرق کرده و در ردیف آخرین خریدهای یک خانواده قرار گرفته است.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مشهد در ادامه با تأکید بر آمادگی فروشندگان پوشاک برای عرضه کالای خود تصریح کرد: کمبودی در زمینه پوشاک نداریم و با توجه به تقاضای کمی که در بازار وجود دارد، واحدهای صنفی به اندازه کافی پوشاک مناسب مردم مشهد و زائران را موجود دارند. وی با اشاره به جایگاه پوشاک تولیدی مشهد در سبد سوغات زائر عنوان کرد: بیش از ۵۰درصد پوشاک مورد نیاز مشهد تولید داخل است و به عنوان دومین قطب پوشاک کشور همیشه تهیه پوشاک در این شهر مقرون به صرفه بوده و مزیت دارد و پوشاک برای تأمین نیاز زائران زیاد است اما متأسفانه تورم موجود و هزینه‌های سنگین تهیه اسکان و ارزاق عمومی این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد.
لسان طوسی با اشاره به اقدام‌های کنترلی بر بازار پوشاک تصریح کرد: اتحادیه پوشاک مشهد همزمان با سراسر کشور برای تنظیم بازار و حمایت از مصرف‌کننده، اقدام به برگزاری جشنواره‌های فروش فوق‌العاده ویژه نوروز کرده که این طرح با ارائه بنرهای متحدالشکل و تخفیف‌های ۱۵ و ۲۰ درصدی توسط واحدهای صنفی سطح شهر در حال اجراست.

خبرنگار: تکین دانش