printlogo


حمله دوباره دبیرکل کمیته المپیک به فدراسیون فوتبال
آقای تاج چرا تکلیف تیم امید را روشن نمی‌کنید
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: سازمان برنامه یک بودجه‌ای برای بازی‌های هانگژو و رویدادهای کسب سهمیه المپیک در نظر گرفته که کافی نیست و این مبلغ کفاف کار ما را نمی‌دهد.


وی در ادامه با اشاره به رتبه چهارم ایران در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگژو ادامه داد: از سال 2010 به بعد که کاروان ایران چهارم شد، در دوره‌های بعدی به ترتیب رتبه‌های پنجم و ششم را بدست آوردیم و این نشان می‌دهد فراز و نشیب در رتبه ما در آسیا وجود دارد. ما به سه رقیب یعنی چین، کره جنوبی و ژاپن خیلی نمی‌توانیم نزدیک شویم، ولی با کشورهایی مثل قزاقستان، ازبکستان، هند و تایلند رقابت نزدیکی داریم. طبق رتبه‌های دوره قبلی که چهارم، پنجم و ششم شدیم، الان باید منتظر رتبه هفتم در هانگژو باشیم.
هاشمی با طرح این سؤال که «در این دوره مجلس چطور می‌شود کل رقم بودجه این‌قدر کوچک شود و دچار مشکل شویم؟» اظهار کرد: گله‌مندی فدراسیون‌ها از بودجه‌ای که از سوی مجلس اختصاص یافته، روی نحوه تخصیص است، نه اصل ماجرا. اگر این پول را در اختیار کمیته المپیک و وزارت ورزش قرار بدهند و ما روی شاخص‌ها به تفاهم برسیم، این خیلی بهتر است.
وی درباره شرایط تیم فوتبال امید گفت: تیم فوتبال ایران در چند دوره از بازی‌های آسیایی روی سکو رفته و حتی قهرمان شده است. ما در فوتبال یک تیم مدعی در جام جهانی و بازی‌های آسیایی هستیم. سؤال این است چطور می‌شود در تیم امید بعد از 18 سال نمی‌توانیم رو به جلو برویم؟ مردم از سال 2002 به بعد چشم انتظار هستند و این بار روی دوش کمیته المپیک است. ما حتی تلاش می‌کنیم از همین بودجه ناچیز کمیته به تیم امید کمک کنیم. چطور می‌شود فدراسیون فوتبال برای سرمربی و سرپرست سه ماه است که می‌گویند بحث می‌کنیم و دوستان می‌گویند که حکم می‌زنند، ولی نمی‌زنند. به نظرم باید دلایلش را بگویند.