printlogo


همکاری‌های ‌مشترک آستان قدس رضوی و وزارت میراث فرهنگی
هنر در حرم


مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ضمن دیدار با مریم جلالی، معاون صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی، در نشستی مشترک درباره زمینه‌های گسترش همکاری‌ها با این وزارتخانه‌‌ رایزنی کرد.
امیرمهدی حکیمی در خصوص دیدار با معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی در تهران در گفت‌وگو با آستان‌نیوز اظهار کرد: این وزارتخانه پیگیر موضوع «هنر در حرم» است و در راستای احیای هنرهای موجود در حرم‌های مطهر در ایران و همچنین چگونگی پیوند این هنرها با جامعه، جلسات متعددی برگزار کرده است.
مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین در این نشست، زمینه‌های همکاری این مؤسسه با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بررسی شد.
 حکیمی گفت: بدین ترتیب قرار شد معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این وزارتخانه در آینده سفری به مشهد مقدس داشته باشد تا ضمن برگزاری جلسه مشترک مفصلی، از یک سو مدیران وزارتخانه بتوانند از نزدیک با فعالیت‌های این مؤسسه آشنا شوند و از طرف دیگر بتوانیم ظرفیت‌ فعالیت‌های مشترک بین این دو مجموعه را در حوزه هنرهای سنتی ایران پیگیری کنیم.
وی تصریح کرد: این وزارتخانه ظرفیت قابل توجهی در ارتباط با هنرمندان در ایران دارد که ما هم می‌توانیم از آن استفاده کنیم. همچنین پیگیر اقتصاد هنرهای مرتبط با صنایع دستی هستند که به دلیل فعالیت‌های مؤسسه در حوزه تولید محصولات هنری رضوی با برند «مهر»، امکان استفاده از این ظرفیت نیز در راستای حمایت از هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی کشور وجود دارد.
مدیرعامل این مؤسسه افزود: امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم یک تفاهم‌نامه گسترده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف امضا و مفاد آن را عملیاتی کنیم.