printlogo


پیکر شهرام عبدلی در حرم مطهر رضوی تشییع شد
سکانس پایانی در مشهدالرضا(ع)
شهرام عبدلی، بازیگر سینما و تلویزیون روز گذشته در سن ۴۶سالگی دار فانی را وداع گفت.


عبدلی برای ایفای نقش در یک سریال به مشهد رفته بود که پیش از رفتن مقابل دوربین، دچار عارضه مغزی شد و روز گذشته درگذشت.او چند روزی در بیمارستان بستری بود و پس از عمل جراحی هم نتوانست هوشیاری کاملش را بدست آورد و همچنان در کما بود.سریال در حال تولید «آسوده باش»  با موضوع نذر و امام رضا (ع)به کارگردانی حسن حج‌گذار آخرین فعالیت این بازیگر است که او تنها در چند پلان که مربوط به بخش تیتراژ کار می‌شد، مقابل دوربین رفت.
شهرام عبدلی در فیلم‌های سینمایی «نفس‌های آرام»، «ماه گرفتگی»، «یکی برای همه»، «قصه دل‌ها» و «دختری در قفس» بازی کرده است.
این بازیگر در سریال‌های متعددی چون راز ناتمام، شب‌های مافیا، فرشتگان بی‌بال، صبح آخرین روز، جلال۲، حکایت‌های کمال، راه و بیراه، سر دلبران، بلندی‌های زیر پا، پرستاران، غیرعلنی، معمای شاه، فاصله‌ها، تبریز در مه، سال‌های مشروطه، رستگاران، آخرین دعوت، خط ‌شکن، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، طفلان مسلم، پاتوق، خون‌بها، کمکم کن، مختارنامه، از نفس افتاده، بانکی‌ها، خط قرمز و همسفر هم ایفای نقش کرده بود.

تشییع در حرم مطهر رضوی
روز گذشته پیکر شهرام عبدلی با حضور جمعی از هنرمندان و خادمان بارگاه منور رضوی در حرم مطهر رضوی تشییع شد و به گفته حسن حج‌گذار، کارگردان سریال آسوده باش (تا لحظه تنظیم این خبر) به احتمال بسیار پیکر شهرام عبدلی امروز در تهران خاکسپاری خواهد شد. 
این کارگردان که از درگذشت شهرام عبدلی به شدت متأثر بود، اظهار کرد: زمزمه صدای شهرام هنوز در گوشم است، وقتی می‌آمد من را به آغوش می‌کشید و دعا می‌کرد واقعاً حس خوبی به من می‌داد. رفتنش و آسمانی شدنش به شدت همه گروه را متأثر کرد اما برای شادی روح و خوشحالی شهرام، گروه «آسوده باش» با قدرت کارشان را ادامه می‌دهند و از پلان‌هایی که از ایشان در تیتراژ گرفته شده حتماً استفاده می‌کنیم. 
حج‌گذار در توصیف شخصیت شهرام عبدلی این گونه گفت: به نظرم شهرام یکی از اکتورترین، خوش اخلاق‌ترین و حرفه‌ای‌ترین بازیگرانی بود که من با او کار کرده بودم. واقعاً رفتنش را باور نمی‌کنم. عکسی که از شهرام در رسانه‌ها منتشر شده دقیقاً آخرین فریم از او بود که ما برای تیتراژ کارمان در دو سکانس از ایشان گرفتیم و داشتیم آماده می‌شدیم بقیه سکانس‌ها را بگیریم که متأسفانه این اتفاق افتاد ولی با خبر درگذشت شهرام تصمیم گرفتیم همان سکانس‌ها را در دل سریال استفاده کنیم و یادش را گرامی بداریم. 

جای خالی «عبدلی» روی صحنه
شهرام عبدلی همچنین پیشینه تئاتری داشت و به تازگی در نمایش «پنچری» در سالن شهرزاد روی صحنه رفته بود. 
هادی مرزبان که در دو نمایش با شهرام عبدلی همکاری داشته، با ابراز تأسف از درگذشت این بازیگر گفت: جای او روی صحنه تئاتر خالی می‌ماند. 
مرزبان که در دو نمایش «پایین گذر سقاخانه» و «بازار عاشقان» با این بازیگر تجربه همکاری داشته است، حضور او را تجربه‌ای دلپذیر عنوان کرد و گفت: در نمایش «پایین گذر سقاخانه» در نقش یک جاهل روی صحنه رفت و بازی‌اش درخشان بود. از همان جا در تئاتر جهشی کرد. او در این نقش که بازیگر مقابلش هم امین زندگانی بود، فوق‌العاده ظاهر شد.
در نمایش «بازار عاشقان» هم نقش رئیس دادگاه را ایفا کرد. او جزو بازیگرانی بود که در همکاری با او خیلی راحت بودم و حالا به جای خالی‌اش فکر می‌کنم و از این بابت متأسفم که اگر نقشی مناسب او داشته باشم، دیگر چه کسی را باید به جای او صدا کنم. به همسرش فکر می‌کنم که خیلی جوان است و دو بچه‌اش که هنوز کوچک هستند و متأسفم که در آستانه سال نو با چنین فاجعه‌ای روبه‌رو شدند.