printlogo


در بازدید فرماندار مشهد از شرکت‌های پخش دارو مطرح شد
بدهی ٣٧٧میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دبیر انجمن شرکت‌های پخش دارو گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال١٣٩٨، به شرکت‌های پخش دارو ٣٧٧میلیارد تومان بدهی دارد.


به گزارش قدس خراسان، با توجه به گرانی‌های اخیر، ظهر دیروز محسن داوری فرماندار مشهد با حضور جمعی از نمایندگان دستگاهی اجرایی ازجمله تعزیزات، غذا و دارو و اصناف به صورت سرزده به دو انبار توزیع و پخش دارو و یک انبار برنج سرکشی کرد.
فرماندار مشهد پیش از این بازدید اظهار کرد: با توجه به اتفاق‌های اخیر، در بعضی از بخش‌های بازار نارسایی‌ها و گرانی‌هایی رخ داده است که بنا داریم در این بازدید با همراهی متولیان امر و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، بخش‌های دارویی و صنعتی بازار را ارزیابی کنیم و چنانچه تخلفی هم مشاهده شد با حضور نمایندگان دستگاه‌ها رسیدگی لازم انجام شود.

گره کور عرضه ٧۵٠تن برنج وارداتی 
بازدید از یک انبار برنج در محدوده بزرگراه پیامبر اعظم(ص) نخستین مقصد حضور فرماندار مشهد و هیئت همراه بود.
مالک انبار درباره مشکل عرضه نشدن ٧۵٠تن برنج وارداتی خود گفت: دو سال پیش حدود ٢هزارو۵٠٠تن برنج وارد کردم و به خاطر مشکلات ارزی دو سال در گمرک چابهار ماند. پس از دو سال نتوانستیم مشکل انتقال ارز را حل کنیم.
برنج‌ها زمانی که در گمرک چابهار بود، تاریخ انقضای آن‌ها گذشت. بر پایه قانون معاونت غذا و دارو و با بررسی‌ها ۶ماه تاریخ انقضا تمدید شد. از ٢هزارو۵٠٠تن برنج توانستیم هزارو٢٠٠تن را در خرداد عرضه کنیم. در خرداد مشکلی برای ما پیش آمد و انبار سه ماه پلمب شد و برای تاریخ انقضا دوباره به مشکل خوردیم.
مالک انبار برنج ادامه داد: موضوع خدمت دادستانی مطرح شد و دادستانی اعلام‌برائت‌کرد و دوباره تأییدیه غذا و دارو الزامی شد و غذا و دارو با توجه به آزمایش‌هایی که انجام داده و ١٧میلیون هزینه دریافت کرده، هنوز نتیجه را اعلام نکرده است تا ما تعیین‌تکلیف شویم.
وی افزود: این کالاها با ارز آزاد وارد شده است و از ارز دولتی استفاده نکرده‌ایم، به بانک مرکزی هم اعلام کرده‌ایم اما پاسخ داده‌اند که ارز نداریم، در این باره نامه هم داریم و همچنان بلاتکلیف هستیم.
فرماندار مشهد ضمن بررسی موارد اعلامی در پیگیری این مشکل دستور داد معاونت غذا و دارو اقدام‌های لازم را انجام دهد و تعزیرات اقدام به کشف قیمت واقعی این محموله برنج کند. 

پخش داروی استان طلبکار است
بازدید از انبار توزیع و پخش دارو در محدوده بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مقصد بعدی فرماندار مشهد بود.
در این بازدید داوری ضمن بررسی موارد فنی و اسناد توزیع این انبار، با بیان تذکرات لازم خواستار بررسی صحت مرخصی ساعتی مسئول فنی شد که مستندات لازم توسط این شرکت ارائه شد. 
همچنین در این بازدید سجادی، دبیر انجمن شرکت‌های پخش دارو ضمن تشکر از توجه و ورود فرماندار به حوزه دارو عنوان کرد: نباید یک بخشی به مشکلات نگاه کرد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال١٣٩٨، به شرکت‌های پخش دارو ٣٧٧میلیارد تومان بدهی دارد به این مسئله هم ورود کنید.

فرماندار مشهد: پیگیر طلب شما بوده‌ام
داوری در پاسخ به این درخواست گفت: این بدهی از قبل هم وجود داشته و در یک سال گذشته یک‌بار هم به فرمانداری برای حل این موضوع مراجعه نکرده‌اید، اما در این میان در فرمانداری پیگیر حل این موضوع بوده‌ایم، کمبودها دلیل نمی‌شود ترک فعلی در انجام کارها صورت گیرد. 
در پایان از شرکت توزیع داروی دیگری هم بازدید شد که با توجه به وجود شیرخشک در این شرکت فرماندار مشهد در خصوص نحوه توزیع آن جزئیاتی را جویا شد.