printlogo


مدیرعامل به‌نشر خبر داد
پویش مطالعاتی «ماجرای دشت مرموز»
مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) از برگزاری شانزدهمین پویش مطالعاتی این انتشارات با عنوان «ماجرای دشت مرموز» ویژه نوجوانان در سطح ملی خبر داد.


​​​​​​​حسین سعیدی در گفت‌وگو با آستان‌نیوز، نوجوانان و جوانان را پیشران حرکت انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: این پویش با محوریت مجموعه سه‌جلدی «ماجرای دشت مرموز» نوشته محمد میرکیانی، مرد هزار قصه ایران و نویسنده فعال حوزه کودک و نوجوان از 24 بهمن برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین برای آگاه کردن نسل جوان و نوجوان از برنامه‌های مخرب دشمنان و بصیرت‌افزایی اذعان کرد: موضوع مجموعه سه‌جلدی «ماجرای دشت مرموز» استکبارستیزی و ضرورت آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی است که به صورت غیرمستقیم و ناملموس برای مخاطب نوجوان مطرح می‌شود. این اثر یکی از کتاب‌های منحصر به فرد در این حوزه است که به باور خوانندگان و کارشناسان، این قابلیت را دارد که نوجوانان بسیاری آن را بخوانند و از مطالب آن استفاده کنند. موضوع منحصر به فرد کتاب سبب شد ضمن تهیه کتاب گویا توسط صدای جمهوری اسلامی ایران، نسخه صوتی این کتاب سال گذشته در روز بصیرت توسط ایران صدا رونمایی شود.  سعیدی با اشاره به اینکه مجموعه سه‌جلدی ماجرای دشت مرموز در قالب فابل (قصه و حکایت) به صورت جذاب و شیرین برای مخاطب نوجوان نگارش شده، ادامه داد: قهرمان این داستان‌ها حیوانات هستند و داستان از زبان حیوانات بیان می‌شود؛ اما اتفاق‌های داستان ساحت اجتماعی انسانی دارد. در هر جلد از این مجموعه سه‌جلدی ماجرای تازه‌ای رقم می‌خورد. روباه‌ها شخصیت‌های منفی این مجموعه هستند که در هر قصه برای به دام انداختن دیگر حیوانات توطئه تازه‌ای انجام می‌دهند و بازها قهرمان‌های این مجموعه هستند که در نهایت به یاری حیوانات ضعیف می‌آیند و روباه‌ها را شکار می‌کنند.
مدیرعامل انتشارات به‌نشر اظهار کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این پویش کافی است برای تهیه کتاب به فروشگاه‌های کتاب انتشارات به‌نشر در مشهد و سراسر کشور مراجعه کنند و یا عدد 6 را به سامانه پیامکی 1000100015000 ارسال و یا به سایت فروش اینترنتی کتاب این انتشارات به آدرس www.behnashr.com  مراجعه کنند. وی یادآور شد: همچنین با هدف ارج‌ نهادن به افرادی که در این پویش مشارکت می‌‎کنند، جوایزی نقدی از جمله ۱۰۰ میلیون ریال برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.