printlogo


اعلام مخالفت آمریکا و اروپا با شهرک‌سازی اسرائیل
برائت غرب از رویکرد تجاوزکارانه صهیونیست‌ها
وزیران خارجه فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مشترک از طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت غیرقانونی هزاران واحد مسکونی ابراز نگرانی کردند.


به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده: «ما از اعلامیه دولت اسرائیل مبنی بر پیشبرد ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی و همچنین قصد آن برای آغاز روند صدور مجوز برای ۹ منطقه‌ای که شهرک‌سازی قبلاً در آن‌ها غیرقانونی محسوب می‌شد به‌شدت نگرانیم». در این بیانیه تصریح شده این کشورها به‌شدت با «این اقدامات یکجانبه که تنش‌ها میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را تشدید و تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار دو دولتی را تضعیف می‌کند» مخالف هستند.
پایگاه آکسیوس روز دوشنبه گزارش داده بود کابینه امنیتی اسرائیل تصمیم گرفته ۹پایگاه غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی را قانونی اعلام و آن‌ها را به واحدهای مسکونی جدید تبدیل کند. صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌های یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی پس از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته، سکونت دارند. سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند.

انتفاضه سوم فلسطین ماه رمضان آغاز می‌شود
این در حالی‌است که روز گذشته پایگاه فرانسوی اینتلیجنس آنلاین نیز گزارش داد: با توجه به تنش‌های روزافزون مبارزان فلسطینی و نظامیان صهیونیست، در ماه مبارک رمضان باید منتظر آغاز انتفاضه سوم باشیم.  وضعیت امنیتی در اراضی اشغالی فلسطین سبب شده مسئولان این رژیم از ترس آغاز انتفاضه سوم همزمان با ماه مبارک رمضان، سطح آماده‌باش خود را افزایش دهند.
 این در حالی است که پایگاه فرانسوی اینتلیجنس آنلاین گزارش داد رونین بار، رئیس شاباک و ژنرال آهارون هالیوا، رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (آمان) درباره حملات اخیر فلسطین ابراز نگرانی کرده‌اند. این دو نهاد اطلاعاتی همچنین گفتند روش کنونی نتانیاهو فقط سبب تنش‌زایی خواهد شد.