printlogo


معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:
۵۱ درصد پست‌های اجرایی خراسان رضوی خالی است 


سید محمد موسوی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی ۹۶ دستگاه اجرایی وجود دارد، گفت: در استان ۱۵۸ هزار و ۹۳۱ کارمند شامل رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین و... وجود دارد که از این تعداد ۵۳ درصد مردان و ۴۷ درصد زنان هستند.
سید محمد موسوی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: آمار کارمندان رسمی در خراسان رضوی ۱۰۹ هزار و ۸۱۵ نفر یعنی ۶۹ درصد، کارمندان پیمانی ۱۸هزار و ۹۳۴ نفر یعنی ۱۱ درصد و قرارداد کار معین ۱۳هزار و ۴۷۸ نفر یعنی ۸ درصد و سایر ۱۶ هزار و ۷۰۴ یعنی ۱۲درصد است.
وی با اشاره به اینکه در دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی ۷۴ هزار و ۷۹۷ پست اجرایی وجود دارد، گفت: پست‌های اجرایی تصدی شده در استان ۳۶ هزار و ۵۵۷ نفر یعنی ۴۹ درصد و پست‌های بلاتصدی ۳۸ هزار و ۲۷۰ نفر است؛ یعنی ۵۱ درصد پست‌ها در استان خالی است. دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای این پست‌ها استخدامی داشته باشند.  
موسوی درباره تبدیل وضعیت ایثارگان بیان کرد: بر اساس قانون و بنا بر قانون بودجه، ایثارگران استان سال گذشته باید تبدیل وضعیت می‌شدند. تعداد افرادی که در استان مشمول تبدیل وضعیت بودند ۱۱ هزار و ۴۴۳ نفر بود که از این تعداد در سال‌های ۱۴۰۰ و  ۱۴۰۱ حدود ۸۵درصد یعنی۱۰ هزار و ۴۶ نفر تبدیل وضعیت شدند و ۱۲ درصد باقیمانده به دلیل تأمین اعتبار، پست‌های تبدیلی و... باید تا انتهای سال جاری تعیین تکلیف شوند.
وی درباره اقدامات میز خدمت دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: در بازدیدهای صورت گرفته از ۷۸ دستگاه اجرایی در خراسان ‌رضوی ۲۵ دستگاه اجرایی میز خدمتشان به طور کامل الکترونیکی، ۴۲ دستگاه میز خدمت حضوری و الکترونیکی و ۱۱ دستگاه به طور کلی میز خدمت ندارند.  
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی درباره اقدامات کمیته بررسی تخلفات دفاتر پیشخوان استان تصریح کرد: این کمیته ۱۳ جلسه در سال جاری داشته و ۳۷۹ پرونده تخلف به کمیته بررسی تخلفات دفاتر پیشخوان ارسال شده است.
موسوی همچنین درباره ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی بیان کرد: تمام دستگاه‌ها بر اساس وظایف رصد می‌شوند که در این زمینه شاخص‌های عمومی و اختصاصی دخیل هستند. ارزیابی عملکرد ۵۸دستگاه اجرایی در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد شرکت توزیع برق استان بالاترین امتیاز و شرکت توزیع برق مشهد رتبه دوم را دارد و دستگاه‌های برتر در جشنواره شهید رجایی مورد  قدردانی قرار گرفته‌اند.