printlogo


مخاطب «روییدن در انتظار توست» کودکان هستند
22 داستانک عرفانی با محوریت تفکر در آیات الهی
کتاب «روییدن در انتظار توست» شامل 22 داستانک عرفانی با محوریت تفکر در آیات الهی است که مخاطب را به فکر کردن در آیات الهی دعوت و تلاش می‌کند بین خواننده و خداوند ارتباطی قوی برقرار کند.


به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ساجده کارخانه‌ای که کتابش با عنوان «روییدن در انتظار توست» یکی از نامزدهای کتاب سال در حوزه دین و کودک شده، درباره کتاب خود گفت: «روییدن در انتظار توست» شامل 22 داستانک عرفانی با محوریت تفکر در آیات الهی است.
او هدف از تألیف این اثر را پیاده‌سازی پیام‌های قرآنی و روایی در قالب داستانک برای مخاطب نوجوان دانست و بیان کرد: داستانک‌های این کتاب به زبان ساده و روان و بیشتر به صورت مَثَل هستند؛ از این رو، مخاطب پیام داستان را به‌راحتی درک کرده و به پیاده کردن این پیام‌ها در زندگی‌اش ترغیب می‌شود.
او اظهار کرد: انتخاب قالب داستان برای انتقال مفاهیم دینی و اخلاقی به مخاطب، از این نظر که به صورت مستقیم و نصیحت‌گونه به این موضوعات نمی‌پردازد، از نقاط قوت این کتاب محسوب می‌شود؛ چراکه نوجوان به دلیل شرایط خاص سنی، از پذیرش نصیحت به صورت بی‌پرده و مستقیم سر باز می‌زند و زبان داستان، برای انتقال غیرمستقیم مفاهیم و پیام‌های ارزشمند، زبان مناسب و مؤثرتری است و در جذب مخاطب، موفق‌تر عمل می‌کند.
او بیان کرد: داستان‌های این کتاب، همگی برگرفته از نکات تدبری و تفسیری قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احادیث هستند و این یکی دیگر از محاسن کتاب حاضر و از جمله تفاوت‌های آن با کتاب‌های موجود در این زمینه است. از دیگر ویژگی‌هایی که این اثر را از کتاب‌های موجود متمایز می‌کند، پرداختن به موضوعاتی است که از نظرها مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است.