printlogo


افتتاح ۱۷ پروژه عمرانی در مناطق عشایری


​​​​​​​مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ۱۷ پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان به مناسبت دهه فجر گفت: این پروژه‌ها از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، تملک استان و اعتبارات سایر دستگاه‌های اجرایی به مبلغ ۱۵۴هزار و ۱۲۵ میلیون ریال اجرا شده و هزار و 141 خانوار عشایری از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.
محمدحسین جعفری افزود: ساخت منبع ذخیره و انتقال آب، بهسازی چشمه، ساخت باسکول، آسفالت معابر، تجهیز سالن‌های ورزشی، توسعه شبکه برق، تسطیح و بازگشایی راه‌های عشایری و تحویل پنل‌های خورشیدی از این پروژه‌هاست.
مدیر کل امور عشایر استان تصریح کرد: عشایر این استان با اجرای برنامه‌های فرهنگی‌سنتی به استقبال دهه فجر رفتند. بازدید از مناطق عشایری، دیدار با عشایر، برگزاری میز خدمت، تجلیل از عشایر نمونه، برگزاری مسابقات فرهنگی‌ورزشی، دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدای عشایر، غبارروبی مزار شهدا و حضور در مراسم باشکوه ۱۲ و ۲۲ بهمن از جمله برنامه‌های دهه فجر سال جاری در مناطق عشایری خراسان رضوی است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان رضوی، جعفری ادامه داد: افتتاح خط تولید خوراک کامل تخمیری ویژه دام سبک با اعتباری افزون بر 5 میلیارد تومان و همچنین کلنگ‌زنی خط انتقال آب شرب از سد چهچهه به مناطق عشایری شهرستان‌های کلات و سرخس با اعتباری افزون بر ۲۷ میلیارد تومان از پروژه‌های ویژه عشایری این استان است.