printlogo


محدودیت‌های مصرف گاز در خراسان جنوبی رفع شد


​​​​​​​معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به ایجاد شرایط پایدار در شبکه انتقال گاز، محدودیت‌های مصرف گاز در بخش صنایع استان از روز گذشته رفع شده و در بخش اداری هم فردا به مدار بازمی‌گردد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی شاخص مرکز استان در جمع خبرنگاران افزود: در چند هفته اخیر به دلیل ماندگاری هوای سرد و سرمای کم‌سابقه در استان شاهد افت فشار گاز بودیم اما با همراهی مردم در بخش‌های مختلف صرفه‌جویی خوبی در مصرف انرژی حاصل شد.
وی ضمن قدردانی از همراهی مردم با پویش «هر خانه یک اتاق گرم» اظهار کرد: با صرفه‌جویی که صورت گرفت امکان ارائه خدمات برای همه مردم فراهم شد. معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: به دلیل افت فشار گاز از اواخر دی ماه محدودیت‌هایی در بخش‌های غیرخانگی ایجاد شد که با ثبات وضعیت موجود در شبکه انتقال گاز استان، از روز گذشته تمامی محدودیت‌های مربوط به صنایع استان برطرف شده است و با ظرفیت 100درصد از سوخت گاز می‌توانند بهره‌مند شوند.
وی افزود: البته تأمین گاز چهار صنعت عمده استان از جمله شرکت فولاد قاین، نیروگاه برق و دو کارخانه سیمان باقران و قاین با مدیریت دیسپچینگ گاز ایران تنظیم می‌شود.