printlogo


بی‌پروایی صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان همزمان با اوج گرفتن اختلافات داخلی
شیخ خضر عدنان بازداشت شد
درحالی‌که رویکرد افراطی کابینه جدید، اختلافات و دودستگی درون رژیم اشغالگر صهیونیستی را به اوج خود رسانده به‌طوری که شنبه برای پنجمین بار پیاپی شاهد برگزاری راهپیمایی بزرگ علیه نتانیاهو بودیم، در سوی مقابل، نخست‌وزیر مستقر با هدف سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی همچنان به سیاست‌های ظالمانه و بی‌پروای خود علیه فلسطینیان ادامه می‌دهد.


​​​​​​​در این مسیر، نظامیان صهیونیست روز گذشته در یورش به منطقه جنین در شمال کرانه باختری چندین فلسطینی از جمله «شیخ خضر عدنان» از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی را بازداشت کردند. 
«خالد غوادره»، «حمودی الصابر»، «عبود الصابر»، «ابراهیم الزبیدی» و «امین ثوابته» از دیگر فرماندهان میدانی مقاومت بودند که در این یورش بازداشت شده‌اند. صهیونیست‌ها همچنین به منزل «ماهر الاخرس» در شهرک «عجه» حمله کردند ولی نتوانستند او را بیابند. 
جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای به بازداشت شیخ خضر واکنش نشان داده و تأکید کرد شعله‌های مقاومت فلسطین خاموش‌شدنی نیست. همزمان «زیاد النخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با سفر به قاهره با «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر دیدار کرد. محور اصلی گفت‌وگو میان طرفین، فعالیت جهاد اسلامی در جنین و آرامش اوضاع در کرانه باختری بوده است. از سوی دیگر، منابعی به المیادین اعلام کردند: گفت‌وگوهای انجام‌شده در قاهره میان جهاد اسلامی و دستگاه اطلاعاتی مصر تحول جدیدی به‌دنبال نداشته است. 
این اتفاقات در حالی می‌افتد که شهر اریحا در کرانه باختری برای نهمین روز پیاپی تحت محاصره شدید نظامیان صهیونیست قرار دارد. سرویس‌های امنیتی اسرائیل تا پیش از این تلاش‌های اطلاعاتی و جاسوسی خود را روی دو شهر نابلس و جنین متمرکز کرده‌ بودند ولی حالا با سربرآوردن هسته‌های مقاومت در این شهر شوکه شده‌اند. اریحا در گذشته به شهری آرام در کرانه باختری برای اشغالگران معروف بود اما مقاومت صبح روز گذشته مقابل نظامیان اشغالگر و وادار کردن آن‌ها به عقب‌نشینی، نوعی چالش و مبارزه‌طلبی ویژه برای اشغالگران به شمار می‌رود.

خبرنگار: جاوید