printlogo


همزمان با دهه مبارک فجر
بخش دیالیز بیمارستان شهید کامیاب مشهد افتتاح شد
همزمان با دهه مبارک فجر، بخش دیالیز بیمارستان شهید کامیاب مشهد به همت یک نفر از خیران حوزه سلامت افتتاح شد.


صبح شنبه، ۱۵ بهمن ماه بخش دیالیز بیمارستان شهید کامیاب به یاد خیر سلامت، مرحوم حاج عبدالحسین علیزاده قناد و با حضور محسن داوری، فرماندار مشهد و جمعی از خیران افتتاح شد.
این بخش با زیربنای 300 مترمربع؛ شامل ۱۰ تخت با تجهیزات کامل توسط خیر سلامت آقای محمد علیزاده قناد ایجاد و برای ساخت و تجهیز آن ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و کمک‌حال بیماران نیازمند دیالیز در مشهد است.

خجالت‌زده مردم هستیم
فرماندار مشهد در آیین افتتاح رسمی این پروژه ضمن تبریک میلاد امیرالمؤمنین(ع) اظهار کرد: خداوند را شاکریم ما را زمانی آفرید که بهترین مخلوقات خداوند حضور دارند و تمام قوای آن‌ها در این راه است که برای رسیدن به خدایی خود تلاش کنند. امروز در این محفل با این عنوان حضور داریم تا بار دیگر اعلام کنیم ما شیعه کسی هستیم که گفتمانش خدمت به مردم است و ما به دینی اعتقاد داریم که اصول آن خدمت‌رسانی است.
محسن داوری ادامه داد: ما تمام وجودمان را گذاشتیم تا خادم باشیم. ما نوکران مردم وقتی می‌بینیم آن‌ها این‌گونه خالصانه و با تمام وجود مال، جان و آبروی خود را می‌گذارند تا خدمتگزار مردم باشند، به این موضوع می‌بالیم و کمی هم خجالت‌زده هستیم که کوتاهی‌های ما در مقابل چنین مردمی سبب شده آن‌ها رنجیده شوند.
وی ضمن قدردانی از این اقدام خداپسندانه گفت: افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهید کامیاب مشهد تداوم گفتمان خدمت به مردم دولت سیزدهم است. ما این اقدام مهم و مؤثر را ارج می‌نهیم. با این کار نیاز افراد نیازمند به کمک در بحرانی‌ترین روز‌های زندگی آن‌ها برطرف می‌شود و بی‌شک این تأثیر از حضرت علی(ع) است که همیشه کمک می‌کردند. از خانواده علیزاده تشکر می‌کنم که همیشه با فکر، نگاه و بینش خوب، اثرگذار بودند.

80 درصد اقدامات توسعه‌ای بیمارستان امدادی با کمک خیران
مدیر بیمارستان شهید کامیاب نیز در این مراسم اظهار کرد: حدود پنج سال پیش که به این بیمارستان آمدیم، دیدگاه مردم این بود که این بیمارستان کشتارگاه است؛ اما امروز به همت خیران که ۸۰ درصد اقدامات توسط آن‌ها انجام شده، بیمارستان امدادی جزو بهترین بیمارستان‌های کشور از نظر ارائه خدمات است.
مسعود خانی افزود: اگر گردش مالی ما در سال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان باشد، از ابتدای سال تاکنون از مجموع قرارداد‌ها و اقدامات صورت گرفته حدود ۵۰ میلیارد تومان توسط خیران انجام شده است.  
وی بیان کرد: این بیمارستان یک مرکز سوانح و تروماست که حالا برای بیماران ترومایی که دیالیز می‌شوند بخشی را ساخته است. تاکنون این بیماران به بیمارستان امام رضا(ع) اعزام می‌شدند. پیشینه حضور خاندان علیزاده به سال ۹۷ برمی‌گردد و در بسیاری از بخش‌های بیمارستان نام مرحوم علیزاده وجود دارد.
مدیر بیمارستان شهید کامیاب با اشاره به اقدامات انجام شده در این بیمارستان افزود: در زمان کرونا برای ساخت آی‌سی‌یو مجهز از دفتر آیت‌الله سیستانی در نجف اعتبار جذب کردیم. آزمایشگاه ما توسط خیران کویتی راه‌اندازی شد که امروز یکی از بهترین و مجهزترین آزمایشگاه‌های مشهد است. قراردادی به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان توسط آقای سزاوار برای اتاق‌های عمل‌ بیمارستان بسته شده است. خانی گفت: امروز گردشگرهای زیادی در بیمارستان داریم. تنها به درآمد فکر نمی‌کنیم، بلکه روی این کار می‌کنیم که بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم. قدم بعدی ما در زمینه سی‌سی‌یو است که تا چند وقت دیگر افتتاح خواهد شد و یکی از نیاز‌های ضروری بیماران ترومایی که مشکل قلبی دارند، برطرف می‌شود.

خیران می‌گویند و عمل می‌کنند. امیدوارم مسئولان یاد بگیرند
در بخش دیگری از مراسم، مهدی مستشاری عنوان کرد: عشق ماندگار بوده و آنچه به ما کمک می‌کند، عشق است. اگر روزی آقای عدالتیان تصمیم می‌گیرد اورژانس عدالتیان را بسازد و مورد بی‌مهری مسئول دانشگاه قرار می‌گیرد اما عشق سبب می‌شود به این کار ادامه دهد.
این خیر سلامت اضافه کرد: یکی از شعار‌های ما این است «وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن». یک شعار قرآنی نیز داریم که اگر مسئولان هم داشته باشند، مملکت ما بسیار خوب خواهد شد و آن شعار این است «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، نگویید چیزی را که عمل نمی‌کنید. خداوند غضب می‌کند بر کسی که بگوید و عمل نکند». خیران ما می‌گویند و عمل می‌کنند، امیدواریم مسئولان دولتی ما نیز بگویند و عمل کنند.
وی گفت: کمک به مردم در ذات بشر است. ما نیز از نظر تعالیم مذهبی و فرهنگی در این مورد غنی هستیم. آنچه داریم عشق است و این عشق در همه ما وجود دارد. در دوران کرونا در یک ماه بیمارستان امام رضا(ع)، قائم(عج) و امدادی در مجموع برای ۳ تا ۴ هزار نفر سی‌تی‌اسکن انجام دادند؛ اما خیران توانستند به ۳۰ تا ۴۰هزار نفر کمک کنند. ما لازم نمی‌دانیم مسئولان از ما تشکر کنند. تنها موانع پیش پای ما را بردارند.