printlogo


رئیس پلیس مشهد خبر داد
مرد زن‌نما 70 خواستگار را سرکیسه کرد!
فرد شیادی که با وعده‌ ازدواج، مردها را سرکیسه می‌کرد، توسط پلیس فتا مشهد شناسایی و دستگیر شد.


رئیس پلیس مشهد در این زمینه گفت: در پی بررسی گزارش‌های مردمی در بخش مرکز فوریت‌‌های سایبری سایت پلیس فتا، شکایت‌های فراوانی مبنی بر کلاه‌برداری با ترفند وعده دروغین ازدواج مشاهده شد. با توجه به افزایش شکایت‌ها تیمی از کارشناسان پایگاه یکم پلیس فتا شهر مشهد رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند. 

دل باختن با دیدن یک عکس!
سرهنگ احمد نگهبان ادامه داد: وقتی اظهارات یکی از مالباخته‌ها که مردی حدود 45 ساله است، مورد تحقیق قرار گرفت، مشخص شد این فرد در یک کانال تلگرامی با خانمی آشنا شده و پس از مدتی ارتباط مجازی، پیشنهاد ازدواج وی را قبول می‌کند. در ادامه، این فرد(عروس) به بهانه‌های مختلف از وی پول قرض می‌گرفت و هیچ وقت از پس دادن پول خبری نبود و ارتباط در همان حد فضای مجازی باقی می‌ماند تا اینکه پس از مدتی فرد کلاهبردار ارتباط‌هایش را قطع می‌کرد و پاسخ تماس‌های مرد مذکور را نمی‌داد.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از مستندات دیجیتالی به جامانده تحقیقات خود را آغاز و با استفاده از شیوه‌های نوین علمی محل بارگذاری اطلاعات و حضور متهم را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم قضایی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
سرهنگ نگهبان ادامه داد: همچنین در ادامه مشخص شد عامل این اقدام، مردی 34 ساله است که با استفاده از تصویرهای غیرواقعی و معرفی خود به عنوان زن در کانال‌های تلگرامی، طعمه‌های خود را شناسایی و پس از جلب اعتماد با پیشنهاد ازدواج، مبالغی بین 10 میلیون تا 50 میلیون ریال از مالباختگان دریافت و با عناوین مختلف آن‌ها را سرکیسه می‌کرده است.
از سوی دیگر این فرد شیاد برای رد گم‌کنی، چند کارت عابر بانک از افراد معتاد خریده بود و پس از واریز وجه اخذ شده از خواستگارها، پول‌ها را به حساب‌های دیگر منتقل می‌کرد و دست به خریدهای مختلف می‌زد که خوشبختانه رد او زده و در چنگال عدالت گرفتار شد.
رئیس پلیس مشهد گفت: متهم در چندین مرحله بازجویی علمی پلیس تاکنون به 70 فقره کلاه‌برداری از شهروندان با وعده دروغین ازدواج اعتراف کرده و با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارشناسان پایگاه یکم پلیس فتا مشهد قرار دارد.
 در همین زمینه رئیس پلیس مشهد گفت: یكی از ترفندهای کلاه‌برداری‌ اینترنتی این است که مجرمان، طعمه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و چت‌روم‌ها شکار می‌کنند و با دادن وعده‌هایی مانند ازدواج، اطلاعات شخصی کاربران را بدست آورده و با تهدید از طعمه‌های خود اخاذی می‌کنند. پس به راحتی به افراد غریبه اعتماد نکنید و بی‌محابا به این فضا وارد نشوید. در گفت‌وگوهای اینترنتی با افرادی كه آن‌ها را نمی‌شناسید، ارتباط برقرار نكنید و در صورت مواجهه با هر مورد مشکوکی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارید.

اعتراف دو سارق حرفه‌ای به 54 فقره سرقت 
فرمانده انتظامی مشهد در ادامه گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد با دستگیری دو سارق حرفه‌ای، 54 فقره سرقت را کشف کردند. سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی کابل‌های مخابراتی و برق در محدوده‌های قاسم‌آباد و الهیه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد با بررسی جغرافیایی زمانی و مکانی سرقت‌ها، دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت‌ها را بازبینی کردند و یکی از سارقان را که فردی سابقه‌دار است، شناسایی کرده و پس از هماهنگی‌های لازم قضایی او را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیری کابل برق و مخابرات بریده شده و دو عدد کنتور آب کشف کردند. 
سرهنگ نگهبان اظهار کرد: متهم 36 ساله که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده در چندین مرحله بازجویی به 54 فقره سرقت کابل‌های برق و مخابرات، کنتور و دریچه‌های کنتور آب در محدوده بولوار اندیشه، حجاب، دانشجو، سید رضی، شریعتی، امامیه، الهیه و اقدسیه با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد. فرمانده انتظامی شهرستان مشهد عنوان کرد: با اطلاعات بدست آمده بلافاصله تیمی از مأموران پلیس آگاهی وارد عمل شدند و همدست متهم را در یکی از مناطق حاشیه شهر دستگیر کردند. این مقام انتظامی با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا خاطرنشان کرد: رعایت نکردن نکات ایمنی، مهم‌ترین عامل سوءاستفاده سارق مجتمع‌های مسکونی است که با رعایت راهکارهای مناسب از جمله به کارگیری نگهبان و نصب تجهیزات بازدارنده مانند دوربین مدابسته می‌توان فرصت ارتکاب سرقت را از سارقان سلب کرد.

خبرنگار: عقیل رحمانی