printlogo


رئیس‌جمهور در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل:
وفاداری مردم، دلیل ماندگاری انقلاب اسلامی
در آستانه ایام‌الله دهه فجر و چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح روز گذشته با حضور در حرم امام خمینی(ره) یاد و خاطره بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.


​​​​​​​به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی سپس با حضور در مزار شهدای حادثه هفتم تیر و شهدای انفجار دفتر نخست وزیری در هشت شهریور سال ۱۳۶۰ یاد شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر و یاران شهیدشان را گرامی داشتند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین بر مزار شهید مدافع امنیت آرمان علی‌وردی و تعدادی از شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام و شهدای مدافع سلامت نیز حضور یافتند.

هدف دشمن، جلوگیری از دستاوردهای انقلاب 
رئیس جمهور نیز روز گذشته و در آستانه فرارسیدن ایام گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور در حرم مطهر امام راحل و تبریک فرا رسیدن دهه‌فجر، با بیان اینکه این نکته مهمی است که چگونه پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این میراث گرانقدر امام(ره) باوجود همه فتنه‌ها، توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن و دشمنی‌ها ماندگار شده و جلوه‌های بیشتری هم در دنیا پیدا کرده است، گفت: ماندگاری انقلاب اسلامی ریشه در اخلاص امام(ره) و حقانیت این پیام و سخن و دعوت دارد. دکتر رئیسی وفاداری جانانه و دلدادگی مردم را دلیل دیگر ماندگاری انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: دلیل روشن این دلدادگی شهدای پرشماری هستند که با فاصله‌ای کم از مرقد مطهر امام راحل آرمیده‌اند. وی تصریح کرد: همه اهل فرهنگ، سخن و قلم بدانند یکی از راه‌های مصون‌سازی جامعه در جهاد تبیین، به‌ویژه جوان‌های امروز که امام(ره) و دوران جنگ را ندیدند، معرفی شخصیت امام(ره) و ابعاد انقلاب اسلامی است. رئیس جمهوراضافه کرد: امروز بیش از هر زمانی نیاز به این داریم جامعه و به‌ویژه جوان‌ها، سلوک و سیره، هدف و آرمان امام (ره) را بشناسند. دلیل اینکه رهبری معظم انقلاب اسلامی پس از رحلت امام راحل، هر ساله به زیارت مرقد نورانی ایشان می‌آیند، این است که می‌خواهند ما را متوجه به این کنند که امروز باید به امام(ره)، شخصیت و راه و سلوک و سیره ایشان توجه کنیم.

تأکید آرمان‌های امام راحل بر عقلانیت و عدالت 
دکتر رئیسی در ادامه با تأکید بر اینکه آرمان‌های امام (ره) در برپایی جامعه‌ای مبتنی بر عقلانیت، عدالت، اخلاق و معنویت را هم باید باور داشت و هم به صورت اجرایی دنبال کرد، خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان دنبال این هستند این اهداف و آرمان‌ها تحقق پیدا نکند. آن‌ها نمی‌خواهند سخنی نو و تمدنی به نام اسلام شکل بگیرد. رئیس جمهور گفت: ادعای دشمن این است که ما در عالم حرف نو می‌زنیم، ولی امام(ره) یک نگاه، طرح و تمدنی نو به جامعه بشری عرضه کردند که بر اساس آن جامعه می‌تواند مبتنی بر دین، دنیای خودش را بسازد و می‌تواند با محور قرار دادن دین به تمام نیازهایش جامه‌عمل بپوشاند؛ یعنی می‌تواند دنیا و آخرت را جمع و دنیا را زمینه آخرت سعادتمند قرار دهد. رئیس جمهور افزود: دشمن به دنبال این است انقلابی که دوره تشکیل، تثبیت و توسعه خود را طی کرده، نتواند آثارش را عرضه کند، ولی در این جنگ اراده‌ها، خداوند تفضل کرد یاران امام(ره) با تلاش و مجاهدت و اهدای خون پاک خود این آرمان‌ها را به جامعه اسلامی و جامعه بشری معرفی کنند. رئیس جمهور تصریح کرد: امروز جامعه ما بیش از هر چیز نیازمند این است امیدوار زندگی کند. هر کسی با قلم، عمل و اقداماتش مردم را امیدوار کند، بداند که در جهت راهبرد رهبری معظم انقلاب اسلامی و نظام حرکت کرده و هر کس با اقدام یا عدم اقدام، با فعل یا ترک فعل با ایجاد شائبه‌ها و گره‌های ذهنی در مردم،  ایجاد یأس کند، بداند یا نداند و بخواهد یا نخواهد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است. در حاشیه این مراسم دانشنامه الکترونیکی «ویکی امام خمینی(ره)»  نیز رونمایی شد.

خبرنگار: حسین محمدی اصل