printlogo


کارگری که تمام اموال شاکی را جارو کرد
دستبرد 8 میلیاردی به خانه‌ها در پوشش کارگر نظافتی!
با هوشیاری کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد عامل دستبرد 8میلیارد ریالی به سه منزل شناسایی و دستگیر شد.


باز هم کوتاهی مالباخته‌ها عامل اصلی سرقت
در پی گزارش سرقت از آپارتمانی در منطقه قاسم‌آباد، پرونده و مستندات آن با دستور سرهنگ نگهبان، رئیس پلیس مشهد روی میز  تیمی از مأموران پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.
از همین رو کارآگاهان در بررسی اظهارات مالباخته پی بردند همه چیز در صبح یک روز تعطیل رقم خورده آن هم زمانی که مالباخته برای نظافت منزلش به كارگر نیاز پیدا می‌کند.
به همین منظور به سراغ یک سایت واسطه‌گر می‌رود و پس از جست‌وجو میان آگهی‌ها تصمیم می‌گیرد با یکی از آگهی‌دهنده‌ها تماس بگیرد.
وقتی با شماره تماس آگهی که ادعا شده بود متعلق به یک شرکت خدماتی است، تماس می‌گیرد، فرد پاسخگو لحظاتی بعد و پس از دریافت آدرس و دیگر مشخصات مورد نیاز، مرد جوانی را به عنوان نظافتچی به خانه مالباخته می‌فرستد.
لحظاتی پس از حضور فرد نظافتچی، شاکی پرونده خانه را ترک می‌کند و چند ساعت بعد(حدود ساعت 5 عصر) با  تصور اینکه باید کار نظافت خانه تمام شده باشد، چندین بار با نظافتچی تماس می‌گیرد؛ اما این فرد پاسخی به تماس‌ها نمی‌دهد!
مالباخته که به موضوع شک کرده بود، خودش را به خانه می‌رساند و در کمال ناباوری پی می‌برد فردی که به عنوان نظافتچی به خانه آمده بود، یک سارق بوده و در نبود او تمامی لوازم و تأسیسات منزل؛ شامل آبگرمكن دیواری، آیفون‌تصویری، تمامی شیرآلات، پکیج، رادیاتور، چهار عدد لوستر، گاز رومیزی، کولر گازی، مقدار 40گرم طلا، دو تخته پتو و دیگر لوازم با ارزش به ارزش 6میلیارد ریال را سرقت کرده است.

فروش اموال مسروقه در دیوار و روزبازارها!
 همزمان با رسیدگی به این پرونده، دو سرقت مشابه دیگر نیز با همین ترفند در محدوده بولوار وکیل‌آباد و دانشجو به پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد گزارش شد و  تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد با هدایت سرهنگ مصطفی صادقی، رئیس پلیس آگاهی مشهد، مأمور رسیدگی به این سرقت‌های سریالی شدند.
 در بررسی این دو سرقت نیز نمایان شد باز هم سارق با عنوان نظافتچی، تمامی لوازم و تأسیسات این آپارتمان تازه ساخته شده به ارزش تقریبی 2 میلیارد و 200 میلیون ریال را سرقت کرده است. مأموران پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی و یک سری تحقیقات فنی، مخفیگاه متهم را که دائم در نقاط مختلف شهر مشهد تغییر می‌داد، شناسایی و با کسب مجوزهای لازم قضایی در اقدامی ضربتی او را دستگیر کردند.
در بررسی سوابق متهم 32 ساله مشخص شد این فرد دارای چندین فقره سابقه کیفری و زندان است. سارق در بازجویی‌های به عمل آمده در مواجهه با مالباختگان به سرقت لوازم اعتراف کرد. در همین راستا با توجه به چند گزارش مشابه با همین شگرد سرقت در محدوده شرق شهر مشهد بار دیگر مورد بازجویی قرار گرفت و شاکیان با او حضوری روبه‌رو شدند. در نهایت او که راه فراری نداشت، به چهار فقره سرقت دیگر با همین شیوه و فروش لوازم مسروقه به شهروندان در سایت‌های واسطه‌گر کالا و یا بازارروزهای شهر مشهد اعتراف کرد.

زن متهم، منشی شرکت نظافتی!
همچنین با تحقیقات موشکافانه پلیس مشهد معلوم شد همسر متهم نقش منشی شرکت نظافتی را بازی می‌کرده و زمانی که شهروندان با شماره‌های درج شده در آگهی تماس می‌گرفتند و درخواست نظافتچی خانم داشتند، او مدعی می‌شد امروز تمامی نظافتچی‌های زن مشغول هستند و این امکان فراهم است که نظافتچی مرد با قیمت مناسب‌تر برای ارائه خدمت اعزام شود!
حتی این افراد برای آنکه همه چیز عادی جلوه داده شود، از 10 خط تلفن همراه استفاده می‌کردند. زمانی که مرد سارق همه چیز را مناسب می‌دید، با اجاره یک وانت‌بار اقلام سرقتی را به مکان دلخواه منتقل می‌کرد.
رئیس پلیس مشهد با اشاره به ادامه تحقیقات از متهم برای کشف دیگر جرایم احتمالی، از شهروندان خواست برای نیروی نظافتی از شركت‌های معتبر درخواست کنند و در صورت امكان در تمام مراحل انجام نظافت، یكی از اعضای خانه برای نظارت بر كار نظافتچی حضور داشته باشد.

خبرنگار: عقیل رحمانی