printlogo


خراسان جنوبی
افزایش 55 درصدی تخلف صنفی در استان!
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ورودی پرونده‌های تخلف ارجاعی از اداره‌های جهاد کشاوزی و صنعت، معدن و تجارت استان در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵درصد افزایش داشته است.


حسین حسن‌پور در نشست ستاد تنظیم بازار استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: بیشترین تخلفات در حوزه آرد و نان است که در این راستا ۴۳۷پرونده تخلف نانوایی‌ها در خراسان‌ جنوبی به شعبه‌های تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی بیان کرد: بیشترین پرونده‌های تخلف صنفی در این استان به دلیل درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و ارائه نشدن فاکتور خرید بوده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در ۹ ماه سال جاری 3هزار و ۱۴۰ فقره پرونده تخلف در حوزه قاچاق کالا و ارز وارد شعبه‌های تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی شده که از این تعداد 3هزار و ۱۳۶ پرونده مختومه شده و میزان محکومیت متهمان ۴۹۵میلیارد و ۲۶ میلیون ریال بوده است.
وی با اشاره به افزایش پرونده‌های قاچاق سوخت در خراسان جنوبی افزود: در این مدت ۲هزار و ۱۸۵ فقره پرونده قاچاق سوخت وارد شعبه‌های تعزیرات استان شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی دارد.
به گزارش ایرنا، حسن‌پور اظهار کرد: در ۹ ماه امسال 5میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال محکومیت به پرداخت جزای نقدی در حق دولت مربوط به پرونده‌های تخلف کالا بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۰درصد افزایش داشته است.
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در ادامه گفت: قیمت برنج هندی ۲درصد به مبلغ ۳۸هزار تومان و برنج پاکستانی ۱۴درصد به مبلغ ۵۴هزار تومان افزایش یافته اما قیمت شکر در این مدت ثابت بوده؛ همچنین قیمت پیاز کاهش داشته است.