printlogo


مزدور تراشی فیزیکی، حربه جدید دشمن در فتنه اخیر بود
امام جمعه مشهد گفت: دشمن در فتنه‌های گذشته حربه‌های مختلفی را به کار می‌برد که در فتنه اخیر، علاوه بر اقدامات قدیم، حربه جدید مزدور تراشی فیزیکی را در دستور کار خویش قرار داد.


به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع)افزود: تفاوت مهم فتنه اخیر با فتنه‌های گذشته، مزدور تراشی فیزیکی بود. علاوه بر آن دشمن با بهره‌گیری از خواص بی‌بصیرت سعی بر عملیاتی کردن برنامه‌های خود داشت.
وی ادامه داد: دشمن در اتفاقات اخیر با استخدام عوامل و جریان‌های داخلی، خواص بی‌بصیرت را به میدان کشاند و با اتکا بر موضوعی که حقیقت نداشت، جریان نادرستی را برپا کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این خواص بی‌بصیرت با فوت یک دختر خانم وارد بازی فتنه شدند و اکنون نیز با ایراد بر کیفرهایی مانند محاربه که بر اساس قانون است، همچنان در میدان دشمن بازی می‌کنند.
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در جریان فتنه اخیر، هرچند خواص بی‌بصیرت با جنگ نرم دشمن همراه شدند، اما بصیرت مردم با رهنمودهای رهبری شایسته، موجب شد فتنه از ریشه خشکانده شود. وی با تبیین فتنه سال ۱۳۸۸ گفت: سرآغاز این فتنه از مصاحبه یک فرد به اصطلاح نخبه سیاسی بود؛ فردی که سوژه فتنه بود و بعدها در رأس فتنه‌گرها قرار گرفت.
امام جمعه مشهد گفت: این فرد لیستی از اقدامات رئیس‌ جمهور آینده در ایران ارائه داد و پس از آنکه خبرنگار از او پرسید این اقدامات با توجه به اینکه رئیس جمهور، شخص اول کشور در ایران نیست، شدنی نخواهد بود، پاسخ داد اگر یک رئیس جمهور مقتدری بیاید می‌تواند ایستادگی و نظام را راضی به انجام این کارها کند.
وی ادامه داد: این مصاحبه، دشمن را متوجه کرد که این فرد، سوژه مناسبی برای فتنه است و از سوی دیگر نیز در داخل، جریان قدرت‌یاب فرصت‌طلبی که با رهبری زاویه داشتند فهمیدند این یک سوژه خوب است.