printlogo


معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد هشدار داد
خیز آرام موج هشتم کرونا


​​​​​​​پس از سپری شدن موج‌های مختلف کرونا با سویه‌های متفاوت، بر اساس اخباری که به گوش می‌رسد و زمزمه‌هایی که هست، شیوع موج هشتم کرونا از آنچه که فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر شده است! با شناسایی سه نفر از هموطنان مبتلا به کرونا با سویه‌های جدیدی که این روزها کشورهایی همچون ژاپن، کره، هنگ‌کنگ، تایوان و در مجموع شرق آسیا را بیشتر درگیر خود ساخته کرده، عملاً زنگ خطر بیدار شدن غول کرونا در ایران نیز به صدا درآمده است! اخبارغیررسمی نیز حکایت از بالا رفتن آمار افرادی دارد که تست کرونای آن‌ها طی چند روز گذشته تا به حال مثبت شده است! 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با قدس در خصوص آخرین اتفاقات پیرامون شیوع کرونا گفت: همان طور که همه اطلاع داریم سه نفراز هموطنانمان با ابتلا به سویه‌های جدید کرونا در کشور شناسایی شدند که این نشان می‌دهد باید برای کنترل اوضاع و جلوگیری از شیوع بیشتر، همه مردم مانند گذشته همکاری داشته باشند.
حسینی افزود: البته جای نگرانی نیست و همه چیز تحت کنترل است. ما آمادگی داریم جلسه‌ای نیز برگزار شود و چنانچه اتفاق خاصی در خصوص شیوع بیشتر بیفتد، بیمارستان‌ها و مراجع جامع سلامت ما آماده رسیدگی به مراجعه‌کنندگان هستند.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا آمار مبتلایان به کرونا در مجموعه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چند روز گذشته افزایشی بوده، اظهار کرد:هر چند  افزایشی در میزان مبتلایان نداشتیم اما دلیل نمی‌شود همه چیز عادی‌انگاری شود. همان طور که گفتم با شناسایی سویه‌های جدید در کشور که از همان سویه‌هایی هستند که در شرق آسیا شیوع پیدا کرده‌اند، مردم حساسیت بیشتری به موضوع پیشگیری داشته باشند. 
وی ادامه داد: همچنان بهترین راه‌های مقابله با شیوع کرونا واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است. همه افراد بالای 18 سالی که از آخرین واکسیناسیونشان 6 ماه گذشته برای دریافت دز یادآور مراجعه کنند.

خبرنگار: هاشم رسائی فر