printlogo


خراسان شمالی
بازگشت به تولید هشت واحد راکد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: هشت واحد تعطیل در استان از ابتدای امسال تاکنون با تأمین نقدینگی لازم احیا و به چرخه تولید بازگشت.


​​​​​​​حسین حاجی بگلو به ایرنا اظهار کرد: احیای واحدهای تولیدی از شاخص‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت است و در مدت یک سال گذشته فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.
وی تصریح کرد: ابتدای امسال ۳۴ واحد غیرفعال در استان وجود داشت که احیای ۱۱ واحد از این تعداد در دستور کار قرار گرفت و با همراهی و همدلی دستگاه‌های اجرایی هشت واحد به چرخه تولید بازگشت.
به گفته حاجی بگلو امسال احیای ۱۳ واحد غیرفعال استان هدف‌گذاری شده است. بیشتر این واحدهای تولیدی به دلیل نبود نقدینگی، راکد مانده بودند که پرداخت تسهیلات در دستور کار قرار گرفت و برخی از واحدهای صنعتی هم با واگذاری به سرمایه‌گذار جدید به صورت اجاره و یا انتقال به چرخه تولید بازگشتند.
اقتصاد خراسان شمالی بر مبنای کشاورزی بنا نهاده شده و حوزه صنعت به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، رونق بخش کشاورزی را ندارد و طبیعی است که مجموع واحدهای تولیدی در این استان به اندازه یکی از شهرهای استان همجوار خراسان رضوی نباشد.