printlogo


خراسان جنوبی
ایجاد ۱۰ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اعلام کرد: تعهد اشتغال امسال خراسان جنوبی ۱۳هزار فرصت شغلی بوده که تاکنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده است.


به گزارش ایرنا، غلامرضا اشرفی از تحقق ۷۵ درصدی تعهد اشتغال استان از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: شهرستان‌های فردوس، درمیان و نهبندان در زمینه ایجاد اشتغال پیشرو بوده و بالاترین درصد تعهد اشتغال را در سامانه رصد ثبت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه ۳۴ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی در زمینه ثبت اشتغال در سامانه رصد فعالیت دارند، اظهار کرد: خراسان جنوبی از نظر نتایج اشتغال ایجاد شده، ثبت به ‌موقع و صحت‌سنجی، جزو استان‌های برتر کشور است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون 3 هزار و ۱۹۹ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به کمیته فنی استان اعلام شده و از این تعداد 3هزار و ۱۴۸ طرح با پرداخت ۴۱۹ میلیارد تومان به مرحله اجرا رسیده که با اجرای این طرح‌ها برای 7 هزار و ۲۸۲ نفر در استان شغل ایجاد شده است.
اشرفی با بیان اینکه از ابتدای امسال هزار و ۱۵۲ مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی صادر شده است، گفت: از این تعداد ۸۹۳ طرح مستقل و ۲۵۵ طرح پشتیبان بوده و مجموع اعتبارات ابلاغی مشاغل خانگی در سال جاری ۸۳میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.