printlogo


زبان گنجشک‌ها را بلد است 


«زبان گنجشک‌ها را بلد است» از آثار تازه منتشر شده به‌نشر، با حضور محمود پوروهاب، نویسنده اثر در رواق کتاب حرم مطهر رضوی رونمایی و خوانش شد.
پوروهاب که هم داستان‎نویس و هم شاعر کودکان و نوجوانان  است، در این مراسم گفت: با توجه به علاقه زیاد بچه‌ها به ژانر وحشت به این فکر افتادم که کتابی با موضوع معجزات، حتماً برای کودکان و نوجوانان جذاب و خواندنی خواهد بود و «زبان گنجشک‌ها را بلد است» را به همین دلیل نوشتم. 
 در این کتاب که 10 معجزه از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) برای نوجوانان نوشته شده است، سعی کردم کرامت‌ها و معجزات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را با نگاهی عاشقانه، صمیمی و زیبا برای مخاطب نوجوان بنویسم. هر داستان یک موضوع دارد و راوی در داستان‌ها بیشتر اشیا و حیوانات هستند. در قالب هر عنوان نیز چندین موضوع مطرح می‌شود که با عنوان داستان ارتباط دارد.
 پوروهاب تصریح کرد: کتاب «زبان گنجشک‌ها را بلد است» که نخستین اثر من در زمینه کرامت‌ها و معجزات پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) به حساب می‌آید، نثر‌محور است و در آن معجزاتی از جمله سالم ماندن دندان‌های ابولیلی شاعر به دعای پیامبر(ص)، معجزه امام حسن مجتبی(ع) در برداشت خرما از نخل خشک و... بر پایه پژوهش در منابع معتبر دینی روایت می‌شود.