printlogo


سهم پررنگ‌ ایران در «ترین‌های» هفته دوم جام‌جهانی


​​​​​​​در هفته دوم جام‌جهانی 2022 در مجموع 40 گل رد و بدل شد. 9 گل، سهم ضربات سر بود. 10 تیم در این هفته گلی نخوردند و کلین‌شیت کردند. 10 تیم فقط یک گل خوردند و 12 تیم هم بیش از یک‌بار دروازه‌شان باز شد. کانادا با دریافت چهار گل، بیشترین تعداد گل را دریافت کرد. در این هفته دو پنالتی هم اعلام شد، یک پنالتی که عربستان هدر داد و یکی هم پرتغال گل کرد.
در هفته دوم، ایران هم حسابی اعاده حیثیت کرد. تیمی که در اولین بازی، 6 گل از انگلیس خورده بود، در بازی با ولز آبروی رفته را برگرداند. شاگردان کی‌روش در این بازی 21 مرتبه با شوت دروازه ولز را تهدید کردند که رکورد بیشترین شوت هفته بود. فرانسه هم بعد از ایران با 20 شوت، دومین تیم شوت‌زن هفته بود.
بیشترین شوت در چارچوب را اما کرواسی داشت. کرواسی تنها تیمی بود که این هفته تعداد شوت در چارچوبش دو رقمی شد. حاصل این 10 شوت، 4 گل و 6 مهار بود. این رکورد کرواسی باعث شد دروازه‌بان کانادا هم با 6 مهار شوت، بیشترین مهار هفته را ثبت کند. دروازه‌بان‌های ولز، استرالیا و مراکش هم با پنج مهار شوت در رتبه دوم جای گرفتند. ایران و کامرون هم بعد از کرواسی، بیشترین شوت در چارچوب را زدند.
خشن‌ترین تیم هفته دوم، ژاپن بود که 24 مرتبه به‌خاطر خطا، بازی را از جریان انداخت. در عملکردهای دفاعی، غنا حریف کره‌جنوبی فعال‌تر از بقیه بود. مدافعان این تیم 63 مرتبه خطر را از دروازه تیمشان دور کردند. ولز، حریف ایران هم با دفع 47 توپ، در رتبه دوم جای دارد. تیم‌های ایران، کامرون، استرالیا با 13 قطع پاس، بالاترین بازی‌خوانی را داشتند. در آماری قابل توجه، بازیکنان آمریکا در بازی با انگلیس حتی یک مرتبه هم پاس بازیکنان حریف را در میانه راه قطع نکردند. آلمان، در بازی با اسپانیا بیشترین توپ‌گیری را داشت. از 19 مرتبه‌ای که اسپانیایی‌ها قصد دریبل مدافعان آلمان را داشتند، شاگردان فلیک 19 مرتبه توپ را گرفتند. مالکانه‌ترین بازی را هم بلژیکی‌هایی داشتند که 631 پاس به یکدیگر دادند، ولی بازی را به مراکش باختند.