printlogo


تشکیک رسانه‌های عرب نسبت به توانمندی تیم آمریکا
زمین‌بازی تحت تأثیر اراده ایران
همزمان با داغ شدن تنور بازی‌های جام جهانی، تعدادی از هواداران عرب حاضر در ورزشگاه آل بیت در بازی آلمان و اسپانیا در جام‌جهانی صدها تصویر از مسعود اوزیل ستاره بازنشسته فوتبال آلمان که اصالت ترکی دارد را بارگذاری کردند. به نقل از خبرگزاری راشاتودی عربی، این اقدام حمایتی هواداران مسعود اوزیل از سوی رسانه‌های آلمانی تحریک‌آمیز ارزیابی شده است.


​​​​​​​کانال خبری العنصریه نیز با انتشار تیتر«تابوشکنی» نوشت: ایوانا نول، مدل سابق کرواسی،در حالی که لباسی با پرچم کشورش پوشیده بود باپوششی غیراخلاقی توجه‌ها را به خود جلب کرد. تعدادی از کاربران شبکه های اجتماعی از مقامات پلیس قطر خواستند که این مدل کروات را به اتهام بی‌احترامی به سنت‌ها و نقض آداب و رسوم و قوانین محلی قطر دستگیر کنند که در نهایت صفحه اینستاگرام «نول» به دلیل شکایت کاربران برای ساعاتی از دسترس خارج شد. خبرگزاری العربیه نیز با تیتر: «9 داور درهرمسابقه، رکوردی در تاریخ جهان» نوشت: برای اولین بار در تاریخ جام جهانی 129 داور با احتساب خانم‌ها برای این دور مسابقات انتخاب می‌شوند که پیش از گزینش دو برابر این رقم بوده‌اند. 
روزنامه القبس کویت نیز در گزارشی از حواشی بازی مراکش بلژیک نوشت: اشرف بازیکن مراکشی، در حالی که پیراهن خود را به مادرش می داد، در میان تشویق گرم هواداران مراکشی، سر مادرش را بوسید و این اقدام او باید در تاریخ فوتبال با تحسین نوشته شود. این خبرگزاری به نقل از لیونل مسی نوشت: بازی‌های جام جهانی از امروز شروع شده است. 
خبرگزاری مصرنیوز هم با تیتر تکمیل میدان طلایی جام مصر به نقل از مربی تیم این کشور اعلام کرد که هدف آن‌ها رسیدن به مرحله نیمه نهایی است. کانال تلگرامی الریاضه کویت نیز با انتشار خبری از مثبت شدن تلاش‌های سردار آزمون بازیکن تیم ملی ایران برای دیده شدن خبر داد و گفت: اروپایی‌ها با آزمون وارد رایزنی خواهند شد. 
خبرگزاری سومریه عراق نیز در گزارشی با اشاره به اقدام آمریکا در مورد پرچم ایران نوشت: لژیونرهای ایرانی با اشتباه آمریکا در مورد پرچمشان، گرم تر بازی خواهند کرد و اگر سه شنبه شب بازیکنان آمریکایی‌ها زمین را دست خالی ترک کردند، این ثمره اراده‌ ایران و اشتباه آمریکا در تضاد با هویت دیگر کشورهاست.

خبرنگار: محمدی