printlogo


انتقال آب از دریای عمان موجب تثبیت جمعیت می‌شود
استاندار خراسان رضوی گفت: انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور منجر به ایجاد اشتغال، تثبیت جمعیت و در نهایت امنیت مناطق زیر پوشش می‌شود.


به گزارش قدس آنلاین، یعقوبعلی نظری در دیدار با مدیر عامل شرکت تأمین آب صنایع و معادن با تأکید بر بررسی مسیر آمایشی خط لوله انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی اظهار کرد: آب موجب آبادانی هر سرزمینی است و بهتر است با هدف استفاده از ظرفیت‌های منطقه در کنار آینده‌نگری، شرایط اقلیمی نیز بررسی شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه شرق کشور با انتقال آب از سال‌های گذشته در دستور مدیران ارشد کشور بوده است، افزود: کارگروهی در وزارت کشور این موضوع را پیگیری می‌کند و امیدواریم با همدلی مضاعف شاهد زودتر به نتیجه رسیدن این طرح و ایجاد رفاه مناسب برای استان‌های شرق کشور باشیم. استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: این طرح با توجه به شرایط مناسبی که ایجاد می‌کند، سبب تحولی جهشی در آینده کشورمان و رونق اقتصادی ویژه‌ای در این مسیر می‌شود.
محمد حسن اسدی، مدیر عامل شرکت تأمین آب صنایع و معادن اظهار کرد: امیدواریم با همت سرمایه‌گذاران این طرح کلان، شاهد به نتیجه رسیدن آن در سال ۱۴۰۴ باشیم. با حضور معاون اول رئیس جمهور نیز مباحث تأمین مالی این طرح به خوبی نتیجه داد و امسال افزایش سرمایه ۱۰هزار میلیارد تومانی آن پیگیری شد.