printlogo


میانگین اهدای خون توسط بانوان در خراسان جنوبی 6/4 درصد است
مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی با تأکید بر ورود خیران به حوزه اهدای خون، گفت: خیران می‌توانند با سرمایه اندک برای اهدای تجهیزات اهدای خون ورود پیدا کنند. 


کامبیز مهدی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تا ۳۰ آبان ماه ۱۷ هزار و ۷۱۹ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد، ۱۶ هزار و ۱۷۹ آقا و هزار و 543 خانم بودند.
وی بیان کرد: از این تعداد، ۱۴ هزار و ۷۶۵ نفر موفق به اهدا شدند که 3هزار و 319 نفر برای نخستین بار اهدا داشته، 4هزار و 658 نفر اهداکننده باسابقه بوده و 9هزار و 742 نفر اهداکننده مستمر بوده‌اند. 
مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: از ابتدای امسال نیز ۱۸ هزار و ۴۶۱ نفر مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، ۱۶ هزار و ۸۰۲ نفر آقا و هزار و 659 نفر خانم بوده‌اند. 
 مهدی‌زاده با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۵۰۲ نفر موفق به اهدا شدند، اظهار کرد:  از این تعداد، 2هزار و 421 نفر برای نخستین بار خون داده، 4هزار و 119 نفر اهداکننده باسابقه و 9هزار و 62 نفر اهداکننده مستمر بودند. 
وی با بیان اینکه در اهدای خون بانوان رشد خوبی داشته‌ایم، افزود: میانگین اهدای خون توسط بانوان در کشور کمتر از 5درصد گزارش شده در حالی که این آمار در استان خراسان جنوبی 4/6 درصد است.